فساد-اداری-عامل-اصلی-تمام-‌چالش‌ها-ازجمله-نا‌امنی-در-افغانستان-است

نماینده اتحادیه اروپا در گزارشی نوشت: برای مبارزه با فساد نیاز است تا دارایی‌های مقامات دولتی ثبت شود.

همچنین دراین گزارش آمده است برای التیام زخم‌های ناشی از فساد، افغانستان باید قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را تصویب و اقداماتی که در راستای مبارزه با فاسد صورت می گیرد را به اطلاع مردم برساند.

 نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان برای از بین بردن فساد در افغانستان که این روزها به معضلی در این کشور تبدیل شده،  پیشنهاداتی را ارائه داده که با پیگیری و انجام این اقدامات افغانستان می‌تواند گام‌های مثبتی را در راستای بهبود روند اداری در این کشور بردارد.

 

این نمایندگی تاکید دارد که لازم است تا دولت افغانستان در قدم اول برای مبارزه با فساد، قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را تصویب کند. اطلاعات آزاد باعث می‌شود که دولتمردان این کشور مسئولیت پذیر باشند.

 

اتحادیه اروپا با بیان اینکه دولت افغانستان باید گزارش‌های مربوط به متهمان فساد را ارائه کند، می‌نویسد: برای مبارزه با فساد نیاز است تا دارایی‌های مقامات دولتی ثبت شود.

 

در ادامه این گزارش آمده است: موضوعات اخلاقی و مباحث مبارزه با فساد باید در مدارس افغانستان تدریس شود تا نسلی از مردمان افغان رشد یابند که نتوانند فساد را تحمل کنند.

 

به گزارش وب سایت نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان، دولت باید تلاش‌هایی که در راستای مبارزه با فساد صورت می‌گیرد را به اطلاع مردم برساند، که این امر منجر به این می‌شود مردم باور کنند که مبارزه با فساد موفقیت آمیز خواهد بود.

 

در یک دهه اخیر افغانستان هرساله مقام اول تا سوم فاسدترین نظام اداری را در جهان از آن خود کرده، فساد اداری به اندازه نا‌امنی و تروریست برای حکومتداری خوب در افغانستان مشکل‌آفرین است.

 

در حقیقت فساد اداری عامل اصلی تمامی ‌چالش‌های موجود ازجمله نا‌امنی در افغانستان است.

 

فساد اداری عامل اصلی تمام ‌چالش‌ها ازجمله نا‌امنی در افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد