فساد-اداری-مانع-اصلی-اطلاع-رسانی-دقیق-به-مردم-است

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید: فساد اداری در افغانستان مشکل جدی را ایجاد کرده است که نمی‌گذارد، رسانه‌ها و مردم به معلومات دقیق و شفاف دسترسی پیدا کنند

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سرور دانش معاون ریاست جمهوری امروز (شنبه 15 میزان)  در افتتاح "کنفرانس ملی تقویت اطلاع رسانی در محلات" گفت: درافغانستان فساد اداری و عدم آگاهی کارمندان ادارات دولتی و غیر دولتی مشکلاتی اند که نمی‌گذارند رسانه‌ها و مردم به معلومات شفاف  و دقیق دسترسی پیدا کنند.

در کنفرانس ملی تقویت اطلاع رسانی در محلات، که با حضور مقامات بلند رتبه دولتی، نمایندگان سفارتهای خارجی و ۱۰۱تن از مسولان رسانه ای از ۳۴ ولایت کشور از سوی ارگان‌های محل برگزار شده بود، هدف این کنفرانس نیز ارتباط رسانه ها  وجامعه مدنی با حکومت ،جهت دسترسی مردم به معلومات شفاف و دقیق عنوان شد.

آقای دانش گفت: درافغانستان فساد اداری و عدم آگاهی کارمندان ادارات دولتی از قانون حق دسترسی به معلومات از مشکلاتی اند که نمی گذارند رسانه ها و مردم به معلومات شفاف و دقیق دسترسی پیدا کنند. دانش افزود: تا زمانی حکومت ادارات ملکی را از فساد اداری عاری نسازد، مردم به اطلاعات دقیق و شفاف دسترسی پیدا نخواهند کرد.

دانش همچنا ن نقش جامعه مدنی را نیز در بخش اطلاع رسانی مهم خوانده افزود که در اطلاع رسانی جامعه مدنی و رسانه ها نقش مهم داشته یک پل ارتباطی بین مردم و حکومت می باشند. او تاکید کرد: اطلاع رسانی خوب آن است که به نفع مردم باشد، نه اینکه افکار مردم را تخریب کند.

وی در رابطه بین والیان و رسانه ها گفت که رابطه والیان  با رسانه ها خوب نیستند، باید والیان با مسولان رسانه‌ها ماه  یکبارجلسه دایر کنند و والیان باید امنیت خبرنگاران را در نظر داشته باشند، زیرا هرگاه خبرنگار امنیت نسبی نداشته باشد، جرایم را انعکاس داده نمی تواند.

سید فاضل حسین سانچارکی معین نشرات وسرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که دولت و حکومت مالک اطلاعات نیست، تنها حافظ آن اند و مالک اصلی معلومات رسانه ها و مردم هستند.

وی افزود که در حکومتداری خوب نه تنها تصمیم گیری دورازچشم مردم صورت نمی گیرد بلکه مردم در تصمیم گیری ها اشتراک می کنند.

به گفته سانچارکی ادارات ملکف اند اطلاعات را به دسترس متقاضی قراردهد، حتی گزارش ده روزه را باید به سه روز کوتاه بسازند.

شاه حسین مرتضوی سرپرست سخنگوی ریاست جمهوری گفت: مردم افغانستان نه تنها در برابر یک جنگ تحمیلی قراردارند بلکه درمعرض یک جنگ روانی خاموش نیز قرار دارند.

وی تصریح کرد که جنگ روانی تمام جامعه را فرا گرفته، اگر یک مکان انتحار و انفجار می شود کشته شده ها چندین مراتبه از طریق رسانه های تصویری و چاپی به نشر میرسد که این باعث تضعیف روان مردم می شود.

مرتظوی افزود تمام رویداد ها باید منصفانه انعکاس داده شود ،همین کار باعث شده که سال گذشته حدود ۲۰۰هزار هموطن کشور را ترک کرده و به کشور های بیگانه مهاجر شوند.

فساد اداری مانع اصلی اطلاع رسانی دقیق به مردم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد