فعالان-مدنی-خواهان-برکناری-مسئولان-امنیتی-شده-اند

فعالان مدنی و باشندگان کابل در محل حادثه خونین روز گذشته کابل در جاده ۱۷ وزیر محمد اکبر خان تجمع کردند و خواهان برکناری حنیف اتمر مشاور شورای امنیت، وزیر امور داخله، رئیس عمومی امنیت ملی و فرمانده پولیس ولایت کابل شده اند

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، شماری از فعالان مدنی و باشندگان کابل با تجمع در محل حمله انتحاری و انفجاری در جاده 17 وزیر محمد اکبر خان امروز (پنج شنبه 11 جوزا) خواهان برکناری مسئولان امنیتی شده اند و گفتند که رئیس جمهور باید حکم اعدام مخالفین دولت را امضاء کند.

این فعالان مدنی حکم اعدام 11 اعضای شبکه حقانی را کافی ندانسته اند و گفتند که انس حقانی نیز باید اعدام شود.

انس حقانی یکی از عضای بلند پایه گروه حقانی است که در زندان پلچرخی کابل به سر می‌برد و در جمع افرادی که حکم اعدام شان از سوی رئیس جمهور محمد اشرف غنی امضاء شده نیست.

فعالانی مدنی از حکومت خواستند که:

 ۱ - استعفاي حنیف اتمر مشاور شورای امنیت

. ۲ - استعفاي وزیر امور داخله

 ۳ - استعفاي رئیس عمومی امنیت ملی

 ۴- استعفاي فرمانده پولیس ولایت کابل

 ۵ - إعدام أنس حقاني و طالباني كه در زندان هاي دولت استند

این فعالان مدنی گفتند تا برآورده شدن خواست‌شان به اعتراض خود ادامه می‌دهند  و در ختم روز هم ساعت ۷ شام مراسم شمع افروزی و گل گزاري در محل برای قربانیان این حمله تروریستی برگزار میگردد.

حمله روز گذشته در «وزیر اکبرخان» با 100 کشته و 400 زخمی یکی از بزرگ‌ترین حملات تروریستی در شهر کابل محسوب می‌شود که واکنش‌های گسترده باشندگان کابل و جامعه جهانی را در پی داشته است.

 

فعالان مدنی خواهان برکناری مسئولان امنیتی شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد