قانون-محصول-خدمات-قنسولی-مورد-بررسی-قرار-گرفت

جلسه ای به منظور بازنگری طرح قانون محصول خدمات قنسولی به ریاست معاون دوم رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز: در این جلسه نمایندگان وزارت های عدلیه، مالیه، امور خارجه، تحصیلات عالی و ترانسپورت به ریاست معاون دوم رئیس جمهور نیز حضور داشتند.

به اساس مصوبه شماره(6) مورخ4/5/1396 کابینه، وزارت های عدلیه، مالیه، امور خارجه، تحصیلات عالی و ترانسپورت موظف شده بودند که تحت نظر معاون دوم ریاست جمهوری، با همکاری ستره محکمه طرح قانون محصول خدمات قنسولی را طبق تذکر جلسه، بازنگری نموده و قانون متذکره را به جلسات بعدی کابینه ارائه نمایند. جلسه امروز به همین منظور در دفتر معاون دوم رئیس جمهور برگزار شده بود.

در این جلسه موضوعاتی چون ارائه خدمات توسط آسان خدمت و یا سکتور خصوصی، تعدد مراجع تصدیق کننده با در نظر داشت طبقه بندی اسناد، چگونگی تنظیم محصول براساس امکانات مالی اتباع افغانستان مقیم در کشور های خارج، تجدید نظر در وجوه محصول، چونگی تحویل عواید نمایندگی های سیاسی افغانستان، سلب صلاحیت برداشت سفرا و کارکنان سیاسی ازعواید حاصله، برخورد قانونی با متخلفین و موضوع تعیین ارگان صدور رود پاس، از جانب اعضای جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در زمینه تصمیم لازم اتخاذ گردید.

جلسه همچنین فیصله کرد که وزارت امور خارجه و وزارت ترانسپورت زیر نظر وزیر عدلیه در یک جلسه مشترک، موضوع صدور رود پاس را از لحاظ فنی بررسی نمایند.

گفتنی است که پس از تنظیم آخرین اصلاحات پیشنهادی در متن، طرح قانون محصول خدمات قنسولی به کابینه ارائه خواهد شد.

قانون محصول خدمات قنسولی مورد بررسی قرار گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد