قرار-است-تا-یک-ماه-دیگر-نیروهای-تازه-نفس-ناتو-وارد-افغانستان-شوند

ناتو گفته است اوضاع ماموریت آموزشی این سازمان در افغانستان مورد ارزیابی است بنابه گزارشات در ماه آینده تصمیم نهایی برای ورود نیروهای تازه نفس به کشور اعلام خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: در آستانه ی نشست سران کشورهای عضو ناتو که فردا در شهر بروکسل  برگزارمی شود، سرمنشی ناتو با حضور در یک نشست خبری اهداف کلی نشست فردا را اعلام نمود.
ین استلتنبرگ سرمنشی سازمان ناتو تصریح کرد، افزایش نیروهای نظامی قرار است در ماه آینده به افغانستان فرستاده شوند.

سرمنشی سازمان ناتو گفت:"هم اکنون ما نزدیک به 133 هزار سرباز ناتو و کشورهای همکار اش در چارچوب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان داریم که این نیروها مشغول آموزش دهی به نیروهای افغان اند تا بتوانند امنیت کشور شان را تامین کنند.

سرمنشی ناتو وضعیت امنیتی افغانستان را نگران کننده خواند و از افزایش نیروهای مربوط به این سازمان برای مهار تروریسم در افغانستان یاد می کند.

 او خاطر نشان ساخت،  به تازگی ماموریت آموزشی ناتو در افغانستان مرور شده است و فرماندهان نظامی، درخواست فرستادن چند هزار نیروی جدید را ارایه کرده اند در حال حاضر ناتو مشغول سربازگیری است.  

گفتنی است در ماه جون نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو برگزار شود و تصمیم ناتو در رابطه به شمار دقیق سربازان مربوط به کشورهای این سازمان که به افغانستان فرستاده می شوند، اعلان شود.

قرار است تا یک ماه دیگر نیروهای تازه نفس ناتو وارد افغانستان شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد