قرارداد-اعمار-مجتمع-رهایشی-قطر-به-امضا-رسید

وزارت شهرسازی و اراضی کشور با امضای قرارداد اعمار مجتمع رهایشی قطر اعلام نمود که دولت افغانستان سالانه ۴۱ تا ۴۵ هزار واحد مسکونی برای شهروندان نیازمند ضرورت دارد.

به گزارش افغان نیوز: محمود کرزی، وزیر شهرسازی و اراضی امروز( شنبه، ۲۹ قوس) در مراسم امضا" اعمار مجتمع رهایشی قطر" گفت که این مجمتع به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دالر از سوی موسسه خیریه الغرافه قطر به مساحت ۳۲ جریب زمین در ساحه خوشحال مینه، ناحیه پنجم شهر کابل ساخته می‌شود.

آقای کرزی گفت که اعمار این مجتمع رهایشی برای شهروندان نیازمند سرپناه و برای نیروی کار افغانستان زمینه کار را فراهم می‌کند و تلاش‌ها وجود دارد که روی زمین سرمایه گذاری شود تا زمینه کار برای مردم افغانستان فراهم گردد.

عزیز احمد گلستانی، معین مسکن وزارت شهرسازی و اراضی در این مراسم گفت که تفاهمنامه این مجتمع با شرکت الغرافه در سال ۲۰۱۶ میلادی به امضا رسید و کار اعمار فاز نخست آن در ماه اگوست ۲۰۱۹ آغاز گردید.

او افزود که فاز نخست مجتمع رهایشی قطر شامل یک باب مسجد، دو باب مکتب و یک یتیم خانه است که درسال 2021 میلادی تکمیل می‌شود و در حال حاضر ۵۰ درصد کارش تکمیل گردیده است.

گلستانی گفت که امروز با امضای قرار داد اعمار مجمتع قطر، کار ساخت سه بلاک رهایشی فاز دوم این مجتمع به گونه‌ای عملی آغاز می‌شود و کار ساحت دو بلاک دیگر آن با ساحات تجارتی این فاز بعدا آغاز خواهد شد.

آقای گلستانی افزود که این مجتمع در مجموع داری هشت بلاک رهایشی، ۷۶۸ آپارتمان، دو باب مکتب، دو مرکز تجارتی و یک یتیم خانه می‌شود که پس از تکمیل شدن آن از سوی موسسه خیریه الغرافه به نیازمندان کشور توزیع می‌گردد. او تاکید کرد که هم اکنون دولت سالانه بین ۴۱ تا ۴۵ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان ضرورت دارد.

شاهد جوادالله رخاء، رییس اجرایی موسسه الغرافه از سایر پروژه‌های این موسسه در ولایت‌های کشور یاد کرده و گفت که موسسه الغرافه موسسه خیریه و غیر سیاسی است که هدف‌اش کمک به مردم افغانستان است.

مجمتع رهایشی قطر درحالی برای مردم نیازمند کشور ساخته می‌شود که در حال حاضر نزدیک به دو میلیون نفر در نتیجه جنگ و حوادث طبیعی از خانه‌های‌شان را ترک و چادر نشینی را اختیار کرده اند.

قرارداد اعمار مجتمع رهایشی قطر به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد