عبدالله-مذاکرات-بعدی-صلح-باید-در-زمان-تعیین-شده-آغاز-شود

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی می‌گوید که دور دوم مذاکرات صلح میان هیأت‌های دولت افغانستان و طالبان در زمان تعیین شدۀ آن آغاز و مکان گفت‌وگوها نباید مانع برگزاری آن شود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور، امروز شنبه(6، جدی) در دومین نشست کمیتۀ رهبری این شورای، ضمن تاکید بر آغاز دور دوم گفت‌وگوهای صلح در تاریخ تعیین‌شده‌ی آن، گفت که امیدوار است مکان گفت‌وگوها مانع برگزاری آن نشود.

وی هم‌چنان گفت: «هیئت دولت افغانستان، ۹۰ روز گفت‌وگوهای جدی در قطر داشت. حالا مهم است که هیئت با رهنمود واضح به دور دوم گفت‌وگوها برود؛ زیرا برای صلح اراده‌ی قطعی و جدی وجود دارد. جامعه‌ی جهانی و منطقه از برقراری صلح اعلام حمایت کرده‌اند.»

آقای عبدالله گفت: مردم افغانستان صلح باعزت، عادلانه و پایدار می‌خواهند که در آن، ارزش‌های ملی و اسلامی و دست‌آوردها حفظ شود و مردم با خود و با جهان در صلح و امنیت زندگی کنند.

در همین حال، عبدالرب رسول سیاف، رهبر پیشین جهادی نیز تاکید داشت که هیئت گفت‌وگوکننده‌ی دولت افغانستان، از تمام شهروندان این کشور نمایندگی می‌کند و به همین دلیل، تلاش‌های فردی و جانبی در رابطه به صلح، باید متوقف شود.

وی افزود: « هر کسی که درباره‌ی صلح نظر دارد، از طریق کانال رسمی بیان کند. تلاش‌های فردی موقف هیئت را تضعیف می‌کند. ما از هیئت حمایت می‌کنیم.»

به گفته‌ی آقای سیاف، دولت افغانستان برای برقراری صلح اراده دارد؛ اما اراده‌ی گروه طالبان تا اکنون به چشم نخورده و در صورتی که دو طرف در این راستا تلاش نکنند، صلح برقرار نخواهد شد.

این درحالی است که گفت‌وگوهای صلح میان هیئت‌های گفت‌وگوکننده‌ی دولت افغانستان و گروه طالبان، با ۲۰ روز وقفه رو‌به‌رو شده است. هیئت‌های گفت‌وگوکننده‌ی دو طرف، پس از حدود سه ماه، چندی پیش روی کارشیوه‌ی گفت‌وگوها به توافق رسیدند.

به دنبال توافق روی کارشیوه‌ی گفت‌وگوها، هیئت‌های کاری دو طرف ایجاد شد تا در مورد برنامه‌ی اصلی گفت‌وگوها صحبت کنند.

عبدالله: مذاکرات بعدی صلح باید در زمان تعیین شده آغاز شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد