قربانی-شدن-مردم-ناشی-از-عدم-رهبری-درست-در-حکومت-است

نماینده خاص رییس جمهور در امر حکومتداری خوب می گوید: اکثر رهبران نهادهای دولتی تخصص کافی در بخش کاری خود ندارند به همین دلیل روزانه شاهد ده ها قربانی در کشور هستیم.

به گزارش آژانس افغان خبر: احمد ضیا مسعود نماینده  خاص رییس جمهور درامرحکومتداری خوب، امروز سه شنبه(۱۶ سنبله) درمراسم گرامیداشت از سالروز شهادت احمد شاه مسعود که در کابل برگزار شده بود گفت: "سران حکومت باید بدانند که سیاستمداری  و مسٔولیت پذیری در حکومت با تبعیض و روابط قومی به پیش نخواهد  رفت مگر با درایت و تفکر ملی و عاری از مسایل قومی و شخصی که دارای تخصص در رشته کاری خود باشد".

 نماینده  خاص رییس جمهور تاکید کرد که برای مبارزه با تروریسم باید همبستگی ملی شکل بگیرد تا پیروز میدان باشیم.

احمد ضیا  مسعود افزود:"زمانی می توانیم به  آرمان های ملی برسیم که یک مفکوره ملی  را بین اقشار کشور شکل دهیم".

همچنان آقای مسعود اظهار داشت؛ تخصصی سازی نهادهای امنیتی یکی از راه های مقابله با دشمن است.

او همچنان اضافه کرد، افغانستان در شرایط حساس امنیتی قرار دارد که نیازمند همکاری در زمینه بالابردن اعتبار و باور مردم نسبت به نیروهای نظامی می باشد.

نماینده خاص رییس جمهور خاطر نشان ساخت؛ نیروهای امنیتی نباید سیاست زده شود و اعتماد خود را نسبت به ملت از دست دهند.

وی خواهان معرفی چهره های تروریستی از سوی رهبران سیاسی کشور شده و گفت: برای شناسایی مخالفان حکومت باید همه با هم سهم بگیریم.

او افزایش سطح وفاداری دولت و ملت را باعث ترقی و گسترش علاقه نیروهای امنیتی در امر مبارزه با دشمن خواند.

عبدالحفیظ منصور عضو مجلس نمایندگان و نویسنده با حضور در این برنامه ایراد سخن نمود و افزود: عدم اعتماد و باور حکومت به مردم و مردم به حکومت و نیز افزایش فاصله میان این دو سبب وضعیت نابسامان در کشور بوده است.

آقای منصور تصریح می کند که مشوره با ملت راه کامیابی یک دولت است که سران حکومت وحدت ملی این رابطه را با مردم  قطع کرده است.

وی علاوه کرد:" رهبران ما مشوره را مثابه مد و فیشن برای شبکه های اجتماعی دانسته و با انتخاب مشاور به نمایندگی ازیک قوم خاک به چشم مردم میزند و می  خواهند دهن ملت را مهر خاموشی بزنند".

این نماینده مجلس می افزاید؛ مشاوران  و نمایندگان  منتخب از سوی حکومت به  خاطر از دست ندادن سمت شان سکوت کرده از همه خیانت ها چشم پوشی می کنند.

او با اشاره به این که تفرقه  به سود افغانستان  نبوده می گوید؛ تفرقه انگیز از نظر ما مشرک است و برتری جوی خلاف اصول حکومتداری خوب می باشد.

این درحالی است که چندی پیش مقام های یکی از فرماندهان ناتو نیز بیان کرده بود که رتبه های نظامی در افغانستان بر اساس روابط شخصی تعیین میگردد و این امر و بی لیاقتی فرماندهان نظامی در سنگرهای جنگ باعث قربانی سربازان افغان میشود.

قربانی شدن مردم ناشی از عدم رهبری درست در حکومت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد