قیمت-انترنت-کاهش-می-یابد

وزارت مخابرات و تکنالوژی گفته است که ۸ میلیون نفر درکشور از انترنت استفاده می نمایند و باید روی دیجیتل سازی، پلان های کاری حکومت و سکتورهای خصوصی سرمایه گذاری شده و قیمت انترنت پائین آورده شود.

به گزارش افغان نیوز: شهزاد گل آریوبی، وزیر مخابرات و تکنالوژی امروز پنجشنبه(23 – قوس) درکابل، در همایش بازاریابی دیجیتل گفت:« 8 میلیون نفر استفاده کنندگان انترنت نشان پیشرفت کشور بوده و برای دسترسی آسان شهروندان به انترنت، وزارت مخابرات و تکنالوژی قیمت انترنت را پائین خواهد آورد».

آقای آریوبی افزود، وزارت مخابرات و تکنالوژی به نمایندگی از حکومت برای دیجیتل سازی و تشویق سکتورخصوصی خصوصا دیجیتل مارکتینگ، هر نوع امکانات لازم را فراهم می نماید.

وی علاوه نمود، این وزارت تلاش دارد تا با کمپنی مرکزی عرضه انترنتی که در سایر کشورها، انترنت عرضه می نماید، قرار داد طویل مدت را در آغاز سال 2018 میلادی به امضاء برساند.

وزیر مخابرات و تکنالوژی از فعالیت های دیجیتل مارکتینگ استقبال کرده، و افزوده است که این وزارت از سکتور خصوصی، خصوصا دیجیتل ماکتینگ حمایت می نماید.

از سوی هم سپوژمی صیام، معاون اداره پلان فیچر می گوید:« پلان فیچر یک سال می شود که ایجاد شده و بیشتر از 100 تن جوانان خصوصا دختران تحصیل کرده را بصورت رایگان آموزش های فنی و مسلکی داده و مصروف به کار ساخته اند».

خانم صیام افزود، این اداره حدود 70 تن زمینه کار را مساعد ساخته و در بخش های مدیریت دیجیتل مارکتینگ آموزش داده است.

وی گفته است که این اداره زمینه رفتن کار را برای دختران فعال و تحصیل کرده، بدون حضور فزیکی آنان به سایر اداره ها، بصورت آنلاین در خانه های شان مساعد ساخته است که مطابق رشته تخصصی شان می توانند آنلاین آموزش دیده و کار نمایند.

معاون اداره پلان فیچر، ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی را مانع اصلی فعالیت های دختران تحصیل کرده و فعال خوانده، گفته است که شمارزیادی از خانواده ها، مانع فعالیت های دختران تحصیل کرده درکشور شده است.

این درحالی است که شمارزیادی  زنان فعال و تحصیل کرده، فساد اداری، ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی و آزار و اذیت جنسی علیه خانم ها را در محل کاری، چالش اساسی فرا راه پیشرفت شان عنوان می کنند.

 

قیمت انترنت کاهش می یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد