لویه-جرگه-تعدیل-قانون-ساسی-افغانستان-را-بسوی-بحران-میبرد

انجمن والیان کشور می گویند: لویه جرگه برای تعدیل قانون اساسی جایگاه قانونی ندارد و افغانستان را به سمت بحران خواهد کشاند.

به گزارش آٰژانس افغان خبر: محمد اکرم خپلواک، والی پیشین ولایت های پکتیکا و فراه با اشاره به وضعیت بحرانی افغانستان، برگزاری لویه جرگه را خطرناک توصیف می  کند.

شماری از اعضای انجمن والیان کشور هم با تاکید بر کاهش نفوذ حامد کرزی در این انجمن اعلام کردند که لویه جرگه برای تعدیل قانون اساسی جایگاه قانونی ندارد.

برخی هم اعلام کردند که خواستار ثبات در این کشور هستند و با هر نوع عملی که برخلاف قانون اساسی باشد نیز مخالفند بنابراین نباید لویه جرگه برگزار شود و برگزاری این جرگه، کشور را بسوی بحران دیگری خواهد برد.

از سوی دیگر عبدالجبار تقوی والی پیشین کابل و رییس انجمن والیان از حامیان حامد کرزی نیز از برگزاری لویه جرگه اعلام حمایت کرد.

عبدالجبار تقوا اوایل ماه سنبله سال جاری اعلام کرده بود که کار حکومت وحدت ملی تا پایان این ماه تمام می شود و بعد از ۲۹ سنبله محبوبیت و مشروعیت نخواهد داشت.

درهمین حال والیانی که حکومت وحدت ملی را پس از ۲۹ سنبله غیرقانونی اعلام کرده بودند، اکنون برخی از اعضای این انجمن برگزاری لویه جرگه برای تعدیل قانون اساسی کشور را زیر سؤال برده‌اند.

لویه جرگه تعدیل قانون ساسی افغانستان را بسوی بحران میبرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد