مجاهد-منظورم-جلوگیری-از-سفرهای-غیرقانونی-بود

سخنگوی امارت اسلامی طالبان می‌گوید: هدف من از وضع محدودیت سفر در مورد افغان‌های است که تلاش می‌کنند بدون سندهای قانونی و به گونه قاچاق جان شان را به خطر می‌اندازند.

به گزارش افغان نیوز؛ پس از واکنش‌های گسترده‌ی جهانی در مورد محدودیت سفر شهروندان افغانستان به بیرون از کشور، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، امروز سه‌شنبه(۱۰، حوت) در توییترش نوشت: «مطلب سخنان من در مورد افغانهای که از کشور بیرون میروند این بود که رفتن بدون اسناد قانونی، غیراصولی و به گونه قاچاق که هموطنان مارا با خطر مواجه می‌سازد، ممنوع است.»

وی می‌افزاید: گفته کسانی که سندهای قانونی و یا دعوت نامه از کشورها را با خود داشته باشند، می‌توانند به بیرون از کشور سفر کنند.

وزارت خارجه ایالات متحده امریکا از وضع محدودیت در برابر سفر شهروندان افغانستان به بیرون از کشور ابراز نگرانی کرده و از حکومت طالبان خواسته که به تعهدشان پابند بماند.

در همین حال، هوگو شارتر، شارژدافر بریتانیا برای افغانستان روز دوشنبه در یک توییت گفت: «این‌ها محدودیت‌های غیرقابل قبول برای آزادی گشت و گذار است. من از طالبان می‌خواهم که فوراً اظهارات شان را واضح کنند.»

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان روز یک شنبه گفته بود که افغان‌ها نمی‌توانند افغانستان را ترک کنند، مگر این که عذر داشته و مقصد شان مشخص باشد. همچنان زنان بدون همراه مرد نمی‌توانند در کشورهای خارجی برای تحصیل بروند.

مجاهد: منظورم جلوگیری از سفرهای غیرقانونی بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد