مجلس-نمایندگان-برای-فساد-زمینه-سازی-میکند

مسئولان نهاددیدبان شفافیت افغانستان می‌گویند؛ اعضای مجلس نمایندگان با مراجعه به وزارت خانه‌ها و خواستن کارهای فرا قانونی از وزیران، زمینه ساز فساد اداری درنهاد های دولتی بوده اند.

به گزارش افغان خبر؛ محمد ناصر تیموری مسئول بخش دادخواهی دیدبان شفافیت افغانستان امروز (دو شنبه 24 عقرب) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ نمایندگان مجلس همواره به وزارت خانه‌ها برای کارهای شخصی شان مراجعه میکنند و خواست‌های فرا قانونی از وزیران دارند که این عمل اعضای مجلس نمایندگان زمینه ساز فساد اداری است.

آقای تیموری گفت؛ نمایندگان مردم تنها در کابل دست به فساد نمی زنند بلکه در تمام ولایات کشور زمینه فساد را مهیا میکنند و کارهای فرا قانونی انجام میدهند. او افزود؛ دیده شده است که نمایندگان شمار زیادی از دادستان ها و کارمندان بلند پایه دولتی را در ولایات به وظیفه میگمارند.

تیموری در رابطه به استیضاح 19 وزیر کابینه حکومت وحدت ملی گفت؛ هر وزیر که برنامه و شایستگی کار را نداشته باشد باید از کار برکنار شود و استیضاح 19 وزیر که بودجه سالانه خود را کمتر از حد معیار مصرف کرده اند، یک اقدام نیک از سوی مجلس نمایندگان است.

او می‌گوید؛ این آخرین فرصت برای مجلس نمایندگان است خود را ثابت کند که واقعاً نماینده‌های مردم هستند و دست به معاملگری نمی زنند.

مجلس نمایندگان در اولین روز استیضاح اعضای کابینه، وزیران امور خارجه، فواید عامه و کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین را سلب صلاحیت کرد.

روز گذشته نیز محمد الله بتاش وزیر ترانسپورت و اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف در جمع وزیران رد صلاحیت شده قرار گرفتند.

در مدت دو روز؛ مجلس نمایندگان در غیاب وزیران رایگیری کرد، و امروز دوشنبه (24عقرب) نیز فریده مومند وزیر تحصیلات عالی کشور نیز سلب اعتماد شد.

 

 

مجلس نمایندگان برای فساد زمینه سازی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد