در-روز-پایانی-روند-استیضاح-اعضای-کابینه،-سه-وزیر-از-سوی-مجلس-تایید-شد

مجلس نمایندگان با دادن رای دوباره اعتماد به سه وزیر ( عودت کنندگان و مهاجرین، صحت عامه و اقتصاد) به روند استیضاح اعضای کابینه پایان داد.

به گزارش افغان خبر: مجلس نمایندگان در ادامه روند استیضاح 17 وزیر، امروز سیدحسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان، عبدالستار مراد وزیر اقتصاد و فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه را استیضاح کرد.

اما امروز کمپاین گران سه وزیر کار شان را به خوبی انجام داده بودند و برخلاف نظر افکار عمومی این هرسه وزیر رای اعتماد گرفتند.

عبدالستار مراد، وزیر اقتصاد نیز با ۱۱۴ رای تایید و ۸۱ رای رد به حیث وزیر اقتصاد در حکومت به کارش ادامه میدهد.

فیروزالدین فیروز با به دست آوردن ۱۷۰ رای تایید و تنها ۲۸ رای رد در جایگاهش ابقا شد.

و در پایان سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین و عودت‌کننده‌گان با به دست آوردن ۱۰۵ رای تایید و ۹۰ رای رد جای‌گاهش را حفظ کرد و به امور مهاجرین میپردازد.

عبدالباری جهانی هم در لیست استیضاح امروز مجلس بود ولی به دلیل نا مشخص بودن قبولی استعفای وی، روند استیضاح او نیز از سوی مجلس به تعلیق در آمد.

 با استیضاح این سه وزیر، روند اسیضاحیه مجلس نماینگان به پایان رسید، اما تقابل حکومت و مجلس هنوز پا برجاست و رئیس جمهور غنی دستور ادامه کار وزیران سلب صلاحیت شده را داده است.

در جریان این هفته وزیران، امور خارجه، فواید عامه، کار امور جتماعی شهدا و معلولین، تحصیلات عالی، معارف، ترانسپورت و مخابرات و تکنالوژی از سمت شان سلب اعتماد شدند.

در روز پایانی روند استیضاح اعضای کابینه، سه وزیر از سوی مجلس تایید شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد