دادگاه-عالی-صلاحیت-تفسیر-قانون-اساسی-را-ندارد

نایب اول مجلس نمایندگان بعد از درخواست رئیس جمهور از دادگاه عالی در مورد تفسیر مواد قانون در باره اسیتضاح وزیران، گفت که دادگاه عالی این صلاحیت را ندارد.

به گزارش افغان خبر: حاجی ظاهر قدیر نایب اول مجلس نمایندگان، امروز سه شنبه (25عقرب) در جلسه استیضاحیه وزیران (زراعت، انرژی و آب، مخابرات و تکنالوژی و مبارزه با مواد مخدر) گفت که رئیس جمهور با مراجعه به دادگاه عالی در مورد تفسیر قانون اساسی خود را فریب میدهد.

وی علاوه کرد که تفسیر قانون اساسی از وظایف دادگاه عالی نیست و صلاحیت چنین کاری را ندارد.

رئیس جمهورغنی بعد از سلب صلاحیت شدن شش وزیر کابینه از سوی مجلس نمایندگان، شب روز دوشنبه (24عقرب) جلسه فوق العاده کابینه را برگزار کرد و تاکید کرد که وزیران استیضاح شده به کار شان ادامه دهند.

حکومت از دادگاه عالی خواسته تا قانون را در مورد استیضاح وزیران تفسیر نماید و تا زمان مشخص شدن جواب این اداره وزیران سلب صلاحیت شده کابینه به کار شان ادامه خواهند داد.

پیش از این نیز رئیس جمهورغنی وزیران کابینه را از رفتن به جلسه استیضاحیه در پارلمان منع کرده و سه روز استیضاح در غیبا وزیران صورت گرفت که در این مدت چهار وزیر سلب صلاحیت شدند و شش وزیر دیگر ابقا گردیدند.

تقابل و برخورد ها میان دو قوه مقننه و اجرایه در پی استیضاح 17 وزیر کابینه افزایش یافته است و تاکنون قوه قضایه در این مورد سخن نگفته و ریاست جمهوری در تلاش کشاندن این قوه به میدان است.

مجلس نمایندگان قرار است فردا نیز وزیران باقی مانده را به استیضاح بکشاند.

 

دادگاه عالی صلاحیت تفسیر قانون اساسی را ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد