استیضاح-وزیران-صلاحیت-مجلس-نمایندگان-است-وزیران-سلب-صلاحیت-شده-به-دادگاه-عالی-معرفی-شوند

مجلس نمایندگان تاکید دارد که دادگاه عالی نباید در مورد استیضاح وزیران ابراز نظر کند و باید وزیران سلب صلاحیت شده به دلیل مصرف نکردن بودجه و فساد در ادارات شان به دادگاه عالی معرفی شوند.

به گزارش افغان خبر: شماری از اعضای مجلس نمایندگان تاکید دارند که حکومت باید از دادگاه عالی خواستار بررسی پرونده وزیران سلب صلاحیت شده میشد، نباید آنها را در سمت هایشان دوباره مقرر میکرد.

در ادامه تقابل میان حکومت و مجلس نمایندگان در جلسه امروز شنبه (29عقرب) مجلس نمایندگان تاکید دارد که اگر دادگاه عالی استیضاح وزیران را رد کند، استقلالیت خویش را از دست میدهد.

عبدالرحمن رحمن یکی از نمایندگان در جلسه امروزی بیان داشت اگر وزرای عزل شده، به دستور رییس جمهور دوباره به وظایف شان ادامه دهند، سند ملی بودجه باید از سوی مجلس رد گردد تا رییس جمهور خودش به تصمیم مجلس در این مورد تن دهد.

آقای رحمانی افزود که بودجه بخاطر این تصویب می شود که در وضعیت زندگی مردم بهبود آید نه این که وزرای بیکاره آن را به مصرف رسانده نتوانند.

به گفته وی، وزرای رد صلاحیت شده باید به دلیل عدم مصرف بودجه و فساد، دست و پا بسته به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شوند نه این که آنان دوباره به کارشان ادامه دهند.

او تاکید کرد که وزرای سلب صلاحیت شده پس از دستور رییس جمهور در ادامه کار شان،"جعل کاری و چور در تقرری های اداری به راه انداخته اند".

حاجی ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان نیز تصریح کرد که ما به دنبال تقابل با حکومت نیستیم اما بر اساس قانون اساسی صلاحیت استیضاح وزیران را داریم.

وی علاوه کرد که ما از این حق خویش دفاع میکنیم و هیچ فرد یا نهادی اجازه دخالت در امور مجلس را ندارد.

ظاهر قدیر معاون اول مجلس نیز روز گذشته گفته بود، در صورتی که رییس جمهور تصمیم مجلس در خصوص رد صلاحیت هفت وزیر کابینه را نپذیرد، هیچ بودجه ای در سند بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۶ به این وزارت ها از سوی مجلی داده نخواهد شد.

 

استیضاح وزیران صلاحیت مجلس نمایندگان است/ وزیران سلب صلاحیت شده به دادگاه عالی معرفی شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد