محدودیت-برداشت-پول-از-بانک‌های-کشور-کاهش-یافت

بانک مرکزی افغانستان محدودیت برداشت پول از حساب‌های انفرادی در بانک‌های کشور را کاهش داده و اعلام کرده است که مشتریان این نانک‌ها، پس از این می‌توانند ۴۰۰ دالر امریکایی و یا ۳۰ هزار افغانی در هفته برداشت کنند.

به گزاش افغان نیوز؛ بانک مرکزی افغانستان امروز( چهارشنبه، 12 عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که دارندگان حساب انفرادی دالری در بانک‌های کشورمی‌توانند در هفته تا 400 دالر امریکایی، برداشت کنند.

در اعلامیه گفته شده است که این بخش از مشتریان بانک‌ها می‌توانند ۱۲۰۰ دالر در یک‌ماه (صرف یک‌بار در ماه) از حساب خود برداشت کنند.

در اعلامیه بانک مرکزی آمده است؛ مشتریانی که حساب افغانی دارند می‌توانند در یک هفته تا ۳۰ هزار افغانی و یا در یک ماه به صورت مکمل ۱۰۰ هزار افغانی از حساب خود برداشت کنند.

در مورد انتقال پول به حساب‌های شرکتی در این اعلامیه آمده است که انتقال پول از حساب انفرادی به حساب شرکت‌ها بدون ارائه دلایل موجه صورت نمی‌گیرد.

بانک مرکزی تاکید کرده است؛ افرادی که پس از امروز (۱۲ عقرب) در حساب خود پول اضافه می‌کنند، شامل هیچ‌گونه محدودیتی نمی‌شوند و می‌توانند مقدار پول دلخواه خود را در هر زمانی، برداشت کنند.

این در حالی است که با تسلط طالبان، فعالیت بانک‌های کشور تا یک ماه مسدود شده بود اما؛ پس از آن با محدویت برداشت پول توسط مشتریان آغاز به فعالیت کردند. دارندگان حساب انفرادی پیش از این می‌توانستند در هفته 20 هزار افغانی یا 200 دالر امریکایی برداشت کنند.

محدودیت برداشت پول از بانک‌های کشور کاهش یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد