محمد-محقق--درصد-قدرت-حکومت-هستیم-نه-اپوزیسیون

محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در رابطه به واکنش های اخیر حکومت و سایر احزاب و نهادهای مدنی مبنی براینکه باید سران شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان قبل از تشکیل ائتلاف از سمت شان کنار میرفتند؛ گفت ما ۵۰درصد قدرت حکومت هستیم نه اپوزیسیون.

به گزارش افغان نیوز: شماری از احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و سایر نهادهای ذیربط درحکومت وحدت ملی افغانستان اخیرا از تشکیل ائتلاف سه حزب ( وحدت مردم، جمعیت و جنبش ملی) افغانستان شاکی بوده و میگویند؛ تفاهم این سه حزب بخاطر منافع شخصی و بی کفایتی در اجرای مسوولیت های شان در قبال مردم و حکومت بوده و به ائتلاف شورای عالی مردمی برای نجات افغانستان باورمند نیستند.

با این حال محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان و یکی از پایه های تشکیل ائتلاف جدید که در ترکیه صورت گرفت، طی نشست خبری اظهار داشت، تفاهم و تشکیل ائتلاف ما در ترکیه یک اتفاق و غیر عمدی بوده است.

آقای محقق میگوید:« رفتن ما در ترکیه در رخصتی های عید بخاطر عیادت از مریضی آقای جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری و همچنان شرکت در مراسم عروسی باتور دوستم بوده است نه بخاطر تشکیل ائتلاف».

وی اظهار داشت، با گردهم امدن اعضای ائتلاف " شورای عالی مردمی برای نجات افغانستان"،  شاهد ایجاد دفتر مرکزی درکابل و راه اندازی برنامه ها و پلان های عملی برای شکستاندن انحصار قدرت از دست یک تیم مشخص سیاسی در دولت و آوردن اصلاحات در حکومت افغانستان خواهیم بود.

رهبرحزب وحدت خاطر نشان ساخت، ائتلاف ما پیرامون مشکلات جاری و آینده کشور ایجاد شده است، نه در تقابل و مغشوش ساختن اذهان عامه و تخریب نظام افغانستان.

این درحالی است که محمد محقق همچنان معاون دوم ریاست اجرایه کشور بیان میدارد؛ حکومت باید مطابق تعهدات روزهای اول تشکیل حکومت وحدت ملی افغانستان بصورت ( 50/50)، عمل نماید.

اما؛ محمد محقق شاکی از آن است؛ محمد اشرف غنی باید قبل از تعلیق وظایف تعداد از وزرا باید هماهنگی و مذاکره میکرد.

همچنان آقای محقق خواهان باز گرداندن صلاحیت وزرا شده و میگوید که حکومت گرفتار بحران های اقتصادی، امنیتی و انتخاباتی بوده و تاکید ورزیده است که  انحصار قدرت باید شکستانده شود.

قابل ذکراست که محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایه افغانستان تشکیل حکومت وحدت ملی را برآورده از یک توافق سیاسی خوانده و گفته است که تغیرات بنیادی در ساختار حکومت افغانستان بوجود بیاید.

محمد محقق : 50درصد قدرت حکومت هستیم نه اپوزیسیون

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد