مذاکرات-نمایندگان-امریکا-و-گروه-طالبان-در-قطر-ادامه-دارد

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرده که مذاکرات این گروه با هیأت امریکایی در دوحه تا صبح امروز ادامه یافت و قرار است پس از چاشت از سر گرفته شود.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحه توییترش نوشته است که مذاکرات این گروه با تیم امریکایی تا ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز (پنج‌شنبه، ۷ سنبله) ادامه یافت و روی موضوعات مهم پیشرفت صورت گرفت.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان افزوده که در این مذاکره ملا برادر؛ معاون سیاسی گروه طالبان و نیز زلمی خلیلزاد؛ فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان حضور داشتند.

به گفته او، ساعت ۱ پس از چاشت امروز نشست دیگری میان مقام‌های امریکایی و نماینده‌های گروه طالبان آغاز می‌شود.

این درحالی است که از آغاز نهمین دور مذاکرات امریکا با نماینده‌های گروه طالبان، یک هفته می‌گذرد و هردو طرف روی نهایی‌سازی توافقنامه صلح بر محور خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تضمین استفاده‌نشدن از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر، آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی و برقراری آتش‌بس، کار می‌کنند.

پیش از این گروه طالبان اعلام کرده‌بود که به توافق نهایی نزدیک شده‌اند و قرار است در روزهای آینده این توافقنامه به امضا برسد.

در همین حال، حکومت افغانستان اعلام کرده با نهایی‌شدن توافق میان طالبان و امریکا، زلمی خلیلزاد به کابل می‌آید و جزئیات این توافق را با حکومت افغانستان شریک می‌سازد.

صدیق صدیقی؛ سخنگوی ریاست جمهوری روز چهارشنبه (۶ سنبله) در یک نشست خبری گفت که حکومت افغانستان از آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی با طالبان با حضور حکومت افغانستان استقبال می‌کند و به‌گفته او طالبان جز گفتگو با حکومت راه دیگری ندارند.

مذاکرات نمایندگان امریکا و گروه طالبان در قطر ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد