مردم-در-معاملات-از-واحد-پول-«افغانی»-استفاده-کنند

«د افغانستان بانک» از مردم، دوائر و مؤسسات دولتی و‌ خصوصی خواسته است که در داد و ستد‌های اقتصادی شان از پول افغانی استفاده کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه آمده است که مطابق ماده سی و سوم «د افغانستان بانک» پول رائج و واحد پولی افغانستان، افغانی است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز با نشر ‏این اعلامیه در برگه توییترش، مردم را به استفاده از پول افغانی تشویق کرده است.

در اعلامیه «د افغانستان بانک» ازعموم افغان‌ها، دوائر و مؤسسات دولتی و خصوصی خواسته شده که در قراردادها و سائر معاملات پولی و داد و ستد‌های اقتصادی از پول افغانی استفاده نمایند تا سبب رشد اقتصادی گردد.

از سوی هم، رضا باقر، رییس بانک دولتی پاکستان وعده سپرده که برای فعال‌ماندن سیستم بانکی در رژیم طالبان، پاکستان می‌تواند به چاپ پول افغانستان کمک کند.

پاکستان هنوز دولت طالبان را به رسمیت نشناخته و گفته که این بار طالبان را در هماهنگی با سایر قدرت‌های منطقه‌ای و بین المللی به رسمیت می‌شناسد.

این درحالی است که بخش بزرگی از دادوستد بازرگانی در برخی ولایات افغانستان با کلدار پاکستانی صورت می‌گیرد.

چلش کلدارپاکستانی نه تنها که دربسیاری ازولایت‌های مرزی به یک معضل مبدل شده است بل درحال حاضردرشماری ازولایت‌های مرکزی کشور نیز مروج شده است.

مردم در معاملات از واحد پول «افغانی» استفاده کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد