سخنگویان-حکومت-پیشین-از-نهادهای-بین‌المللی-کمک-خواستند

سخنگویان حکومت پیشین، در نامه‌ای از کشورها و نهادهای بین‌المللی همکار افغانستان خواسته اند که برای نجات جان آن‌ها اقدام کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ در این نامه که از سوی یک گروه ۲۰ نفری از سخن‌گویان و مدیران بخش مطبوعاتی نهادهای دولتی به نشر رسیده، آمده است که آن‌ها شدیدا در معرض خطر قرار دارند. آن‌ها از نهادهای بین‌المللی همکار افغانستان خواسته اند که جان خود و خانواده‌های شان را نجات بدهند.

این افراد، هم‌چنان گفته اند که در جریان بیست سال گذشته، آن‌ها در راستای ترویج ارزش‌های دموکراتیک، حقوق بشر، آزادی بیان، دست‌رسی به معلومات و حاکمیت قانون با دولت افغانستان، نهادهای رسانه‌ای و همکاران بین‌المللی کار کرده اند.

به گفته‌ی سخن‌گویان حکومت پیشین، هرکدام از آن‌ها در بخش‌های مبارزه با فساد، حاکمیت قانون، آزادی بیان و مسائل حقوق بشری هزاران مصاحبه با رسانه‌های ملی و بین‌المللی داشته اند و به همین دلیل در معرض حمله‌ی طالبان قرار دارند.

در نامه، آمده است که آن‌ها در جریان کار رسانه‌ای شان بارها حملات طالبان را محکوم کرده و  اکنون این گروه با به دست‌گرفتن قدرت ، گفته اند که با مسؤولان دستگاه‌های تبلغاتی حکومت پیشین که علیه شان جنگ روانی به راه انداخته، محاسبه خواهند کرد.

بر بنیاد این نامه، خانه‌های شماری از آن‎‌ها نیز بازرسی شده است.

این در حالی است که گروه طالبان پس از گرفتن قدرت در افغانستان، عفو عمومی اعلام کردند.

سخنگویان حکومت پیشین از نهادهای بین‌المللی کمک خواستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد