مسودۀ-بودجۀ-ملی-سال-مالی-۱۳۹۹-از-سوی-کابینه-تایید-شد

جلسۀ کابینه تحت ریاست محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر دیروز، مسودۀ بودجۀ ملی سال مالی ۱۳۹۹ را در پرنسیپ مورد تائید قرار داد.

به گزارش افغان نیوز: سرپرست وزارت مالیه مسودۀ بودجۀ ملی سال مالی ۱۳۹۹ را به جلسه ارائه نمود که کابینه پس از بحث های همه جانبه؛ مسوده متذکره را در پرنسیپ مورد تائید قرار داد و وزارت مالیه را موظف نمود تا مسوده بودجه را با در نظر داشت اولویت بندی پروژه های مهم انکشافی وزارت ها و ادارات دولتی، در تفاهم با آنها مورد غور مجدد قرار داده و آنرا نهایی سازد.

سپس، سرپرست وزارت مالیه و وزیر عدلیه طرح مقررۀ مالیه بر ارزش افزوده را به جلسه ارائه نموده، گفتند که هدف این مقرره را موضوعات چون تنظیم روش های تطبیق احکام قانون مالیه بر ارزش افزوده، افزایش عواید و تقویه بنیه مالی کشور و رعایت شیوه های مالیاتی بین المللی در عرصه مالیه بر ارزش افزوده، تشکیل میدهد.

کابینه بعد از بحث همه جانبه طرح مقرره مالیه بر ارزش افزوده را مورد تصویب قرار داد و وزارت مالیه را موظف نمود که با همکاری وزارت عدلیه، مقرره متذکره را با درنظر داشت نظریات اصلاحی اعضای کابینه تصحیح و نهایی سازد. همچنان پلان های عمل و آگاهی دهی آنرا نیز تنظیم و به منصه اجرا قرار دهد.

در اخیر جلسه، سرپرست وزارت مالیه تقاضای آن وزارت مبنی بر تعدیلات در بودجۀ عادی و انکشافی اختیاری سال مالی ۱۳۹۸ را با درنظر داشت نیازمندی های عاجل تعداد از نهادهای دولتی به جلسه مطرح کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

مسودۀ بودجۀ ملی سال مالی ۱۳۹۹ از سوی کابینه تایید شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد