مفاد-توافق-شده-میان-ارگ-و-سپیدار-ریاست-اجرائیه-در-این-مورد-نظری-ندارد

به تازگی مطالب در مورد مفاد توافق میان رئیس جمهورغنی و رئیس اجرائیه در نشست روز شنبه؛ در صفحه های اجتماعی به نشر رسیده است، ریاست اجرائیه این مطالب را رد نمیکند.

به گزارش افغان خبر: شمار از خبرنگاران مطالب که ادعا دارند از مفاد توافق شده میان رئیس جمهورغنی و رئیس اجرائیه در نشست اخیر شان بوده است را در صفحه های فیسبوک شان به نشر رسانده اند.

این خبرنگاران نگاشته اند مواد توافق شده بین ریاست اجرائیه، تیم اصلاحات همگرایی و ریاست جمهوری در نشست آخر میان ریس جمهور وریس اجراییه قرار ذیل است.

۱) - عطا محمد نور الی پایان دورۀ حکومت وحدت ملی بحیث ( والی بلخ ) باقی می ماند، و راجع به شهرک خالد ابن ولید و سرمایه های خصوصی اش با وی محاسبه صورت نمی گیرد.

۲)- امتیازات ذیل برای داکتر عبدالله عبدالله در نظر گرفته شده است:

الف: اعطای ۳۵٪ صلاحیت در ( کود_نود_و_یک، ) که مصطفی مستور خواهرزاده عبد الله عبدالله - در وزارت مالیه مسؤولیت نظارت آن را به عهده خواهد داشت.

ب: درخواست اعطای ( 15 ملیون دالر ) برای رئیس اجرائیه که قبلاً توسط ریاست اجرائیه رد گردیده بود، منظور گردیده است.

ج: منظوری 12 رتبه جنرالی، ۴ سفارت خانه مهم، ۲۰ معینیت وزارت های سکتوری، ۸ ولایت به شمول ( بلخ ) و ده ها ریاست، حوزۀ امنیتی، قوماندانی امنیه، ریاست های امنیتی ملی و بست های شاروالی های ولایات .

د: اعطای موترهای زرهی، بادیگارد و غرفه های امنیتی برای اعضای پارلمان مربوط به تیم اصلاحات و همگرایی.

هـ: تعویق و به تاخیراندازی مالیات شرکت های مربوط به اعضای تیم همگرایی و تجدید محاسبه در سال آینده

و: تامین سهم داکتر عبدالله در قرار دادهای وزارت دفاع و داخله و حذف شرکت های مربوط به دوستان داکتر عبدالله از لیست (سیاه)

ز: به تعویق انداختن مراسم به خاکسپاری مجدد امیر حبیب الله کلکان برای یک مدت، مشروط بر اینکه ریاست اجرائیه به نیابت دولت بر (روز ۵ نووامبر، ) که مصادف با روز اعدام کلکانی است، اعلامیه صادر نماید.

در همین حال ریاست اجرائیه این انساد را در حال حاضر رد و یا تایید نمیکند.

امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرایه در مصاحبه با آژانس افغان خبر گفته است که در حال حاضر این گفته ها بیشتر به شایعه شباهت دارد.

او بیان کرد که تا موعد مشخص آنها، این اسناد و گفته ها را نه تایید میکند و نه هم رد و در آینده نزدیک مفاد توافق شده را با رسانه ها شریک میسازد.

 

 

مفاد توافق شده میان ارگ و سپیدار/ ریاست اجرائیه در این مورد نظری ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد