منابع-عایداتی-در-شهر-ها-مشخص-گردد

با وجود مشکلات زیاد در منابع عایداتی در شهر ها و دروازه های شهری، حکومت در پی حل این مشکل بوده و روی ایجاد یک سیستم منظم کار میکند.

به گزارش افغان نیوز: در جلسه شورای عالی اقتصادی، معین شاروالی کابل، در رابطه به منابع عایداتی شهرداری کابل به جلسه معلومات داده، گفت که شهرداری ۲۴ کتگوری منابع عایداتی دارد که محصول صفایی ۳۵ در صد، عایدات مندوی ها ۲۰ الی ۲۵ در صد وجواز صنفی ۵ در صد آنرا تشکیل می دهند.

وی گفت: ما تلاش داریم که جوازهای صنفی را ساده سازی کنیم  و آنرا از ۲۲ پروسه به۷ پروسه کوتاه نموده ایم.

معین شاروالی کابل گفت که لایحه قیمت گذاری زمین مرور شده است و اساس گذاری برای قیمت زمین تغییر می کند. وی افزود که ما نسبت به سال گذشته در همین موقع ۳۰۰ میلیون افغانی عاید بیشتر داریم.

موصوف گفت که ۸۵۰ میلیون افغانی از ادارات، طلب داریم که باید وزارت مالیه آنرا پرداخت کند و جمع آوری عواید دروازه های کابل به سکتور خصوصی داده شود تا ما در این راستا به موفقیت عمل کنیم.

عبیدالله رامین عضو ولسی جرگه گفت که سپردن دروازه ها به سکتور خصوصی در افزایش عواید کمک می کند.

سیروس علاف مشاور رئیس جمهور گفت که  دروازه ها در تمام ولایات مشکل دارند و باید یک راه حل درست برای آن پیشنهاد گردد.

محمدالله بتاش وزیر ترانسپورت در این خصوص، گفت که موضوع عواید باید به شکل بنیادی حل شود، زیرا هر اداره به شکل انفرادی عواید اخذ می کند و باید به جمع آوری پول فزیکی خاتمه داده شود.

داکتر نقیب الله فایق گفت که در بعضی از دروازه ها تا پنج هزار افغانی پول گرفته می شود و این مشکل باید به صورت بنیادی حل گردد.

اکلیل حکیمی وزیر مالیه گفت که کمیته بودجه وزارت مالیه، طلب های شاروالی را به صورت اقساط پرداخت خواهد کرد.

رئیس جمهور غنی گفت که پیشرفت ها در شاروالی کابل قابل ستایش است، اما یک چارچوب قانونی برای شاروالی ها ترتیب گردد. وی افزود که منابع عایداتی تمام شهرهای بزرگ مانند کابل باید مشخص شوند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که اگر مشکلات قانونی شاروالی ها  حل شود، عواید چند برابر خواهد شد و برای جمع آوری عواید یک چارچوب داشته باشیم تا در قبال عواید، خدمات نیز ارائه گردد.

رئیس جمهور غنی با اشاره بر اینکه بزرگترین منابع ما باید تشخیص شود، گفت که میان شاروالی ها و مردم همکاری متقابل ایجاد گردد و در قبال قرارداد اجتماعی به همان اندازه که عواید جمع آوری می شود، خدمات نیز ارائه گردد.

محمد اشرف غنی گفت که سکتور خصوصی در جمع آوری عواید نیز مشکلات دارند و نهادها روی طرح واضح کار کنند تا بتوانیم پول فزیکی را از دروزاه ها دور ساخته و دروازه ها را برای تاجران مصئون سازیم.

رئیس جمهور گفت که بزودی با تمام شاروالی ها از طریق ویدیو کنفرانس صحبت خواهیم کرد تا روی چگونگی تشخیص منابع و جمع آوری عواید به آنها صحبت شود.

داکتر عبدالله عبدالله در این خصوص گفت که ترتیبات بحث ها با شاروالی ها گرفته شود تا ما بتوانیم با آنها در رابطه به موضوعات متذکره به نتیجه برسیم.

منابع عایداتی در شهر ها مشخص گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد