بنادر-افغانستان-نیاز-به-اصلاحات-دارد

رئیس جمهورغنی میگوید که تمام بنادر کشور به اصلاحات نیازمند است و بر اساس تعهدات حکومت وحدت ملی به جامعه جهانی باید تمام بنادر تحت مدیریت واحد قرار گیرد،

به گزارش افغان نیوز :تحقق مصوبه شماره ۲۷ در مورد امضای تفاهم نامه با کمپنی گلف تینر جهت احداث بنادر خشکه در جلسه شورای عالی اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر مالیه در این خصوص گفت که مطابق فیصله شورای عالی اقتصادی، بحث ایجاد بنادر خشکه با کمپنی گلف تینر مطرح گردیده است.

مصطفی مستور معین مالی وزارت مالیه گفت که این موضوع ضرورت به کار بیشتر دارد و باید واضح شود که قرارداد ما با کمپنی گلف تینر به کدام شکل است و نحوه مشارکت ما نیز معلوم شود.

رئیس جمهور غنی در این رابطه گفت که ما ضرورت اصلاح در تمام بنادر کشور را داریم و تعهداتی که در کنفرانس بروکسل صورت گرفت، باید تمامی چهارده بندر کشور در یک چارچوب واضح مدیریت شود تا ما بتوانیم جلو عوایدی را که از دست می دهیم، بگیریم.

رئیس جمهور افزود که بنادر ما باید تحت یک پلان مشخص درآید و از توسعه خودسرانه آن جلوگیری صورت گیرد. وی تاکید کرد که ما باید با تمرکز روی بنادر خود به مرکز تجارت آزاد مبدل شویم، تا سرمایه های منطقوی را جلب کنیم.

محمد اشرف غنی با اشاره بر اینکه ما باید روی بنادر خود در بخش های امنیت و توسعه توجه بیشتر کنیم، گفت که امنیت بنادر مهم است و شکایت های که تاجران در جریان انتقال اموال شان از اخاذی ها دارند، باید مرفوع گردد و مشکل تمام بنادر به صورت اساسی حل شود.

این در حالی است که در شرایط کنونی مشکلات زیاد گمرکی در بنادر کشور وجود دارد و علاوه بر آن بخش از کالاهای وارداتی در افغانستان از طریق قاچاق به کشور آورده میشود.

بنادر افغانستان نیاز به اصلاحات دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد