میزان-برگشت-مهاجرین-افغان-افزایش-یافته-است

در اعلامیه وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان آمده که در سه ماه اول ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶۹هزار افغان – بیشتر از ایران و پاکستان – به کشورشان برگشته اند که این رقم در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ میلادی به ترتیب ۸۰هزار و ۱۰۶هزار تن بوده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان با نشر اعلامیه گفته است که در سه ماه اول ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶۹هزار افغان – بیشتر از ایران و پاکستان – به کشورشان برگشته اند که این رقم در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ میلادی به ترتیب ۸۰هزار و ۱۰۶هزار تن بوده است.

همچنان این وزارت می‌افزاید "تعداد برگشت‌کنندگان از کشورهای اروپایی نیز در سه سال اخیر سیر صعودی داشته است که این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۵۰۸ نفر، در سال ۲۰۱۷ به ۶۵۸ نفر و در (سه ماه) سال ۲۰۱۸ به بیش از دوهزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد".

بر بنیاد معلومات این وزارت، اکثر پناهجویان افغان از اروپا به صورت داوطلبانه برگشته اند. این وزارت با شماری از کشورهای اروپایی تفاهمنامه‌هایی را امضا کرده است که بر اساس آن هرگاه درخواست پناهجویان افغان رد گردد؛ این پناهجویان به کشورشان برگردانده خواهند شد.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان، همچنان پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال روان میلادی، احتمالاً بیش از یک میلیون مهاجر افغان به کشورشان برگردند.

بر اساس تخمین این وزارت، ۷۰۰هزار مهاجر افغان از پاکستان و بیش از ۳۰۰هزار تن نیز از ایران برخواهند گشت.

آمار وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان نشان می‌دهد که در جریان سال ۲۰۱۷ میلادی، بیش از ۶۰۰هزار مهاجر افغان از پاکستان و ایران و نزدیک به سه‌هزار تن هم از اروپا به کشور شان برگشته اند.

مقام‌ها در این وزارت می‌گویند که برای رسیدگی به وضعیت مهاجرین برگشت‌کننده، برنامه‌های روی دست گرفته شده است؛ اما این برنامه‌ها را واضح نمی‌سازند.

میزان برگشت مهاجرین افغان افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد