۱۳-میلیون-نفوس-در-کشور-به-سوء-تغذیه-گرفتار-اند

محمد عظیم قویاش، رئیس کمیسیون اقتصاد و عضو مجلس سنا تاکید داشت که در اثر افزایش خشکسالی و فقر اقتصادی، حدود ۱۳ میلیون نفوس در کشور به سوء تغذیه گرفتار اند.

به گزارش افغان نیوز: محمد عظیم قویاش، رئیس کمیسیون اقتصاد و یکتن از اعضای شورای ملی، امروز یکشنبه(2 - ثور) در کابل، طی نشست مجلس سنا، گفت:" بیکاری و فقر اقتصادی عامل اصلی روی آوردن شمار زیادی از مردم در کشورهای همسایه شده است."

وی افزود، هنوز هم شمار زیادی از مردم در قره و قصبات از بیکاری و فقر رنج برده و به استفاده و کاشت مواد مخدر روی آورده اند.

آقای قویاش، خشکسالی و کم آبی را از نگرانی های دیگر مردم دانسته، اظهار داشت، مقدار ذخایر آبی در کشور نسبت به سالهای گذسته حدود ۱۰ میلیارد دالر کاهش یافته است.

او گفت، در اثر این خشکسالی ها و کم آبی ها، ۱۳ میلیون( ۴۰ درصد) نفوس کشور، سوء تغذیه می باشند.

وی تاکید دارد که اگر حکومت قبل از وقت، امکانات لازم و مورد نیاز را بدست راس شهروندان قرار ندهد و کمک ننماید، مردم به ترک محلات شان رو آورده و در برخی از ولایات، کشت کوکنار افزایش خواهد یافت.

از سوی هم، هاشم الکوزی، یکتن دیگر از اعضای مجلس سنا گفت:" در عرصه سرسبزی و کمر بندهای سبز شهر از سوی مسوولین متاسفانه هیچگونه کار و توجه تا اکنون صورت نگرفته است."

وی خاطرنشان ساخت،  اگر کار و کنترول جدی و اساسی در عرصه کانال های آبی و زیر زمینی صورت نگیرد و با هزاران چاهای حفر شده ی عمیق، شهر کابل به یک جزیره تبدیل خواهد شد.

وی علاوه نمود، مردم در شهر کابل هر روز به دلیل نبود قبرستان، در تقابل با مسوولین و مامورین شهرداری مواجه هستند.

الکوزی تاکید دارد که دولت مکلف است تا آب های زیر زمینی و نوشیدنی مردم را تامین نماید.

این درحالی است که  تغییرات اقلیمی، افغانستان را نیز متاثر ساخته و باعث کاهش بارندگی و کم آبی شده است؛ اما برخی از آگاهان و مسولین وزارت انرژی و آب می گویند که بارش برف و باران های اخیر، خوب بوده و احتمال نمی رود که افغانستان با خشکسالی مواجه شود.

۱۳ میلیون نفوس در کشور به سوء تغذیه گرفتار اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد