میلیون-افغانی-در-بودجه-انکشافی-دولت-افزوده-شد

پیشنهاد افزایش مبلغ ۹۵۱،۲۲میلیون افغانی در بودجه انکشافی دولت در سال مالی ۱۳۹۶ به قسم ضمیمه از سوی کابینه تایید گردید.

به گزارش افغان نیوز: مجموع بودجه‌ی سال مالی ۱۳۹۶ خورشیدی ۴۲۹ میلیارد افغانی است که از این میان مبلغ ۲۶۸.۴ میلیارد افغانی آن شامل بودجه‌ی عادی و مبلغ ۱۶۱ میلیارد افغانی دیگر آن شامل بودجه‌ی انکشافی می‌شود.

در آغاز سال مالی وزارت مالیه گفته بود که طرح بودجه‌ی سال ۱۳۹۶ با در نظرداشت محدودیت‌های فعلی، تطبیق پروژه‌های ملی، ساختار ادارات، تعادل میان مصارف و عواید، بودجه به اساس امکانات، تعهدات دونرها، تکمیل پروژه‌های در حال جریان و تمرکز بالای مثمریت و موثریت پروژه‌ها ترتیب گردیده است.

اما با گذشت شش ماه از سال مالی 1396خورشیدی، تنها 15درصد بودجه انکشافی ادارات دولتی به مصرف رسیده است و متباقی 85درصد بودجه پابرجاست.

با این وجود وزیر مالیه به تازگی پیشنهاد افزودی مبلغ (۹۵۱,۲۲) میلیون افغانی در بودجه انکشافی را به قسم ضمیمه بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۶به جلسه کابینه ارایه کرده که مورد تائید کابینه قرار گرفته است.

متمرکز شدن صلاحیت قرارداد های دولتی به کمیسیون تدارکات ملی، افزایش ناامنی، تنش های دروان حکومتی و عدم مدیریت درست در ادارات دولتی از مهمترین چالش های است که سر راه مصرف بودجه انکشافی قرار دارد.

951میلیون افغانی در بودجه انکشافی دولت افزوده شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد