رئیس-جمهورغنی-با-رئیس-ستاد-کل-ارتش-آمریکا-دیدار-کرد

اشرف غنی رئیس جمهور کشور با جنرال جوزف دنفورد رئیس ستاد کل ارتش ایالات متحده امریکا در کابل دیدار نموده و روی مسایل امنیتی تبادل نظر کردند.

به گزارش افغان نیوز: جنرال دانفورد در یک سفر رسمی به منظور بررسی وضعیت امنیتی افغانستان به کابل آمده‌ است.

سفر رئیس ستاد کل ارتش امریکا به افغانستان، نشانۀ تعهد دوام‌دار ایالات متحده امریکا در زمینۀ حمایت از آموزش و توانمند‌سازی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان می‌باشد.

سال گذشته کشورهای عضو ناتو در کنفرانس وارسا روی توافق‌نامۀ چهار ساله درخصوص حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به‌عنوان نیروی رهبری‌کننده، توافق کردند. این توافق برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان این باورمندی را می‌دهد که منحیث یک نیروی محاربوی مؤثر و مستقل در راستای تأمین امنیت کشور، رشد و توسعه نمایند.

رئیس‌جمهور کشور در دیدارش با جنرال جوزف دنفورد، به‌خاطر تعهدات دوام‌دار ایالات متحده امریکا و کشورهای عضو ناتو به‌منظور تأمین امنیت افغانستان و هم‌چنان خدمات وی در این کشور، تشکری کرد.

جنرال جوزف دنفورد، در جریان دیدارهایش وضعیت را به‌طور همه‌جانبه ارزیابی و براساس آن پیشنهادات خود را برای افزایش نیروها به‌منظور آموزش، مشوره‌دهی و همکاری با نیروهای امنیتی و دفاعی افغان ارائه خواهد کرد.

رئیس‌جمهور غنی و جنرال دنفورد از زمان انتقال مسوولیت‌های امنیتی که مسوولیت آن را رئیس‌جمهور غنی به‌عهده داشت و در آن‌زمان جنرال دنفورد قوماندان عمومی آیساف بود، باهم‌ شناخت دارند.

رئیس جمهورغنی با رئیس ستاد کل ارتش آمریکا دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد