میوه-خشک-افغانستان-بدون-مکان-و-مارکیت

شماری از تاجران میوه خشک کشور درخواست کتبی به شورای عالی اقتصادی فرستاد و از ریاست جمهوری درخواست مکان مشخص برای سرمایه گذاری در عرصه میوه خشک را نمودند.

به گزارش افغان خبر: میوه خشک یکی از پررنگترین قلم صادراتی افغانستان است، اما نبود توجه دولت و ناامنی این بخش را نیز صدمه زده است.

در حال حاضر تاجران میوه خشک با مشکلات زیادی به کار شان ادامه میدهند و در بسا موارد ضرر های زیادی را متقبل میشوند.

اما یکی از مشکلات آنها نبود مکان مناسب برای سرمایه گذاری در این عرصه است.

خواست کتبی شماری از تاجران میوۀ خشک در بخش ایجاد مکان مناسب جهت تجارت و سرمایهگذاری میوۀ خشک به جلسه شورای عالی اقتصادی مطرح گردید.

رئیسجمهور کشور گفت، یک طرح واضح دراین بخش تهیه گردد تا براساس آن ساحۀ مشخص بهخاطر تجارت و سرمایه‌گذاری میوۀ خشک درنظرگرفته شود.

اما فرمان های ریاست جمهوری نیز به زودی به اجرا نمیشود، علاوه بر نبود مکان، تارجران میوه خشک نبود بازار جهانی برای صادرات، ماشین های پروسس و ناامنی از مشکلات دیگری است که این تاجران با آن دست و پنجه نرم میکنند.

حاجی محمد اسحاق فرید سلطانی رئیس کمیته اتاق تجارت میگوید؛ باغداران در سال جاری بیشتر از ۶۰ هزار تن کشمش برداشت کرده اند که از مجموع این محصولات کمتر از هزار تن به فروش رسیده است.

این در حالی است که قربان حقجو معین تجارتی وزارت تجارت چندی قبل گفته بود که مشکلات در زمینه صادرات محصولات داخلی به دیگر کشورها وجود دارد و این وزارت تلاش می‌کند که این مشکلات را به زودی برطرف کند.

میوه خشک افغانستان بدون مکان و مارکیت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد