نبود-ترانسپورت-شهری،-دردسری-برای-کابل-نشینان

مسوولان کشور، وضعیت سیستم ترانسپورت شهری را نگران کننده دانسته و می‌گویند که راه اندازی بس‌های شهری در کابل‌ به دلیل نبود زیر بناها و مسدود بودن جاده‌ها توسط دست‌فروشان، دشوار است.

به گزارش افغان نیوز: قدرت الله ذکی، وزیر ترانسپورت کشور، امروز( سه‌شنبه، ۹ جدی) در ورکشاپ" تحلیل محیطی جهت تهیه پلان استراتژیک وزارت ترانسپوت برای سال‌های ۱۴۰۰- ۱۴۰۴ خورشیدی" گفت که وضعیت ترانسپورت‌ شهری در کشور نگران کننده بوده و این وزارت در حال جستجوی را‌ه‌های حل این معضل است.

آقای ذکی افزود که زیربناهای ترانسپورتی در کابل با مشکل مواجه اند و در حال حاضر هیچ گونه ترمینال معیاری، ایستگاه‌های مشخص توقف و پارکینک وجود ندارد.

وزیر ترانسپورت گفت که شرکت‌ها و اتحادیه‌های ترانسپورتی با چالش‌ها و مشکلات زیادی مواجه اند و این وزارت تلاش دارد تا فعالیت این شرکت‌ها را در چارچوب قانون عیار نماید. همچنین تلاش می‌شود تا موترهای فرسوده  که در آلودگی‌ هوای کابل تاثیر منفی دارند، متوقف گردد.

ذکی وزات ترانسپورت را اداره عایدادتی و خدماتی عنوان کرده و گفت که جمع آوری عواید در این وزارت قابل قبول نیست؛ زیرا مشکلات خاص در این بخش وجود دارد. او تاکید کرد که وزارت ترانسپورت در حال ایجاد دروازه‌های الکترونیکی و حذف پول فزیکی در جمع‌آوری عواید است.

قهار ادیبی، رییس خدمات عامه شهری وزارت ترانسپورت گفت که جاده‌های شهر کابل به دلیل افزایش جمعیت، دست فروشان و فعالیت‌ موترهای شخصی به عنوان تکسی شهری مسدود بوده و باز کردن آن وظیفه ریاست ترافیک و شهرداری کابل است.

وی گفت؛  بس‌های شهری که در گذشته فعالیت داشتند به دلیل عوارض و نبود قطعات آن تخریب گردیده اند و قرار است ۳۵۰ بس تخریب شده، دوباره ترمیم شود. آقای ادیبی افزود که کشور هندوستان ۱۰۰۰ بس شهری را به افغانستان کمک کرده و در آینده وارد کشور می‌شوند.

این درحالی است که اکنون بس‌های شهری دولتی در کابل برای حمل و نقل مسافران وجود ندارند. بیشتر شهروندان با استفاده از وسایط شخصی چون تکسی رفت و آمد می‌کنند.

نبود ترانسپورت شهری، دردسری برای کابل نشینان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد