نتیجه-تظاهرات-در-کابل؛-هفت-کشته-و-زخمی

شماری از فعالان مدنی و باشندگان کابل در پیوند به حادثه خونین روز چهار شنبه در کابل دست به تظاهرات زدند که در ادامه این اعتراض به خشونت گراید و در نتیجه هفت تن کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش افغان نیوز: تظاهر کنندگان صبح روز جمعه (12جوزا) از نقاط مختلف شهر کابل به جاده ها برامدند و به هدف تجمع در مقابل دروازه ارگ ریاست جمهوری به سوی چهارراهی زنبق نزدیک محل حادثه روز چهار شنبه حرکت کردند.

پولیس کابل بسیاری از تظاهر کنندگان را در نقاط شروع متفرق کرده و نگذاشت، که بر شمار معترضین افزوده شود، اما صد هاتن خود را به چهارراهی زنبق رساندند.

در میانه های روز گذشته تظاهرات به خشونت گرایید و پولیس به شلیک هوایی پرداخته و با موتر های زرهی تلاش کردند تا معترضان را متفرق سازند.

بر اثر شلیک های پولیس هفت نفر از معترضین کشته شدند، و بیش از 30 تن دیگر از دو طرف زخم برداشتند.

اما معترضان تعداد کشته شدگان را بیشتر از هفت نفر گفته اند.

جاوید آریا یکی از معترضان با نشر لیست شهرت کسانی که در جریان تظاهرات روز گذشته در کابل جان باختند گفته که تمام جان باخته گان دیروز افراد تحصیل کرده بودند.

بر اساس لیست وی سالم ایزدیار، پسر محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا (ماستر)، حاجی اجمل (دانشجو مقطع ماستری و وکیل مدافع)، رامش نوری (ماستر و معاون یکی از موسسات تحصیلات عالی)،  آرش شهیرپور (ماستر و استاد دانشگاه)،  احمد ذکی (ماستر)، احمدی (ماستر)، حمید حامد ( داکتر )، عزیزی صاحب (ماستر)، پادشاه بینا ( لسانس و شاعر )، شریف بینا ( لسانس ) و مهندس منیب الله فرهمند(لسانس) کسانی هستند که در تظاهرات دیروز از بین رفته اند.

خواست های این معترضان، تامین امنیت، اعدام زندانیان شبکه حقانی به خصوص انس حقانی فرد شماره دو این گروه، اصلاحات در نظام حکومتی و استعفای مسئولان امنیتی بود.

از سوی هم ياور رييس جنايى قوماندانى ١٠١آسمايى کابل به پژواک گفته که درجريان تظاهرات روزگذشته ٢٥ پوليس جراحت برداشته است.

ازسوى هم خبرنگارپژواک ازمحل تجمع معترضان گزارش ميدهد که حدود يکصد تن ازاين معترضين حوالى ساعت شش شام امروز درچهارراه نزديک به شفاخانه ايمرجنسى خيمه تحصن برافراشتند .

در اواخر روز شماری از شخصیت های سیاسی مثل احمدضیا مسعود، عبدالطیف پدرام، فوزیه کوفی شماری دیگر نیز در جمع معترضان پیوستند.

در اوایل شام قرار شد که در نزدیکی ارگ آنها خیمه تحصن برپا نمایند.

نتیجه تظاهرات در کابل؛ هفت کشته و 30 زخمی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد