ندیم-خواستار-حمایت-آموزش-در-افغانستان-شد

سرپرست وزارت تحصیلات عالی در سفری تاتارستان، خواستار حمایت از آموزش در افغانستان شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی ا.ا در نشست بین‌المللی وزیران معارف فدراتیف روسیه در جمهوری تاتارستان، حضور کادرهای مسلکی را در افغانستان مهم خوانده‌است.

ندیم از کشورهای همسایه افغانستان خواسته تا کادرهای شان را به این کشور بفرستند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفته است که برنامه‌هایی جهت بلند بردن ظرفیت استادان دانشگاه‌ها از سوی این وزارت روی دست گرفته شده‌است.

آقای ندیم در این نشست گفته است: «از کشورهای دوست انتظار داریم تا با فرستادن کادرهای مسلکی به افغانستان و یا هم در کشورهای خود شان برای تربیه کادرهای مسلکی با فراهم کردن زمینه‌ بورسیه‌ها، از تحصیلات عالی در افغانستان حمایت کنند».

سرپرست وزارت تحصیلات عالی در این نشست از کم‌بود زیربناهای معیاری و کم‌بود لابراتوارها نیز یاد کرده و از جامعه جهانی خواسته تا در بلند بردن کیفیت تحصیلات، امارت اسلامی را همکاری کند.

او در این نشست افزوده است: «کم‌بود زیربناهای معیاری چالش دیگری است که به حمایت شما نیاز داریم. کم‌بود لابراتوارها و امکانات چالش‌هایی است که با توجه به مشکلات اقتصادی در افغانستان حل آن به زمان زیاد نیاز دارد. انتظار داریم که در این زمینه از نظام تحصیلی ما حمایت شود».

او از کشورهای اشتراک کننده در نشست بین‌المللی وزیران معارف فدراتیف روسیه خواسته است تا روی حکومت سرپرست اعتماد کنند و روابط مثبت با آن برقرار نمایند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی در حالی از پشتیبانی آموزش در کشور سخن گفته که نزدیک با گذشت دو سال هنوز دروزاه مکاتب به و دانشگاه‌ها به روی دختران مسدود می‌باشد. 

 

 

ندیم خواستار حمایت آموزش در افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد