نرخ‌نامه-مواد-اولیه-در-بازار-به-زودی-منتشر-می‌شود

امارت اسلامی طالبان اعلام کرد که نرخ‌نامۀ مشخصی برای عرضۀ مواد اولیه آماده و به زودی برای فروشندگان توزیع می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ انعام‌الله سمنگانی، معاون اول سخنگوی طالبان در توییتی نوشته است که نشست کمیسیون منع احتکار و کنترل قیم به ریاست مولوی عبدالرشید شاروال کابل و اشتراک نمایندگان وزارت تجارت، ریاست استخبارات و اتاق پیشه ‌وران به منظور بررسی راهکارها جهت کنترل نرخ مواد اولیه، روز گذشته برگزار شد.

در این نشست راهکارها پیرامون چگونگی واردات مواد اولیه، رفع محدودیت‌ها و کنترول نرخ مواد اولیه در بازارها بررسی و تصامیم لازم اتخاذ گردید و تاکید شد که تاجران، واردکنندگان و فروشندگان مواد اولیه در یک روند منصفانه، شفاف و مطابق نرخ واقعی بازار، مواد اولیه را عرضه کنند.

در این نشست فیصله شد تا به منظور کنترل نرخ مواد اولیه، اقدامات اساسی رویدست گرفته شود. همچنان تصمیم اتخاذ شد تا به زودی نرخ‌نامۀ مشخصی برای عرضۀ مواد اولیه آماده و برای فروشندگان توزیع شود.

این درحالی است که پس از تحولات سیاسی در افغانستان، ارزش افغانی در برابر ارز کشورهای دیگر، به ویژه دالر، به شدت کاهش یافت. این امر سبب شد تا قیمت تمامی اجناس وارداتی، به شمول مواد خوراکی و نفت، افزایش سرسام آوری پیدا کند.

هرچند طی یک هفته اخیر بار دیگر بهای دالر در برابر افغانی تا مرز ۹۲ افغانی کاهش یافت، اما قیمت مواد اولیه و مواد نفتی تغییر آنچنانی نکرده است.

نرخ‌نامه مواد اولیه در بازار به زودی منتشر می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد