نصب-چراغ-های-کم-مصرف-در-ادارات-دولتی-و-جاده-های-کابل

وزارت انرژی و آب قرار دادی را با شرکت رایتیک اروپا به امضا رساند که بر اساس آن، تمام چراغ‌های ادارات دولتی و جاده‌های کابل تا ۲۶ هفته دیگر تعویض و به جای آن چراغ‌های ایل ای دی یا کم مصرف نصب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: وزارت انرژی و آب قرار داد تعویض چراغ‌های ادارات دولتی و جاده‌های کابل را امروز (چهارشنبه 8 حمل) با شرکت رایتیک اروپا در مقر این وزارت امضاء کرد که به اساس این قرار داد تمام چراغ‌های 44 اداره دولتی و چراغ‌های تمام جاده‌های کابل تا 26 هفته دیگر تعویض میگردد.

چراغ‌های ایل ای دی یا کم مصرف به جای چراغ‌های فعلی نصب می گردد که با نصب آن، مصرف برق تا 70 درصد کاهش پیدا می‌کند.

انجینیر علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب در امضاء این قرار داد گفت: پرچوی برق در کابل همواره یکی از مشکلات جدی مردم بوده که در فصل زمستان و تابستان به دلیل کمبود انرژی قطع میگردد و با عملی شده نصب چراغ‌های کم مصرف این مشکل تا حدودی برطرف میگردد.

آقای عثمانی گفت: هزینه این پروژه 4 میلیون و 800 هزار دالر امریکایی است که از سوی وزارت انرژی و آب پرداخت میگردد و عملی کننده این پروژه شرکت رایتیک اروپا است که به اساس رقابت، برنده این پروژه شده است.

وی بیان داشت: مشکل برق کابل به دو شکل حل می‌گردد؛ اول برق وارداتی افزایش پیدا کند، زیرا تا عملی شدن پروژه‌های مانند کاسا، یک هزار و 500 کیلووات، زمان زیاد نیاز است که مردم صاحب برق کافی شود.

راه حل دوم کاهش مصرف است که مردم باید صرفه جوی کنند و از لوازم کم مصرف مانند چراغ‌های ایل ای دی و غیره استفاده کنند.

به گفته عثمانی، استفاده از چراغ‌های کم مصرف در ادارات دولتی و جاده‌های کابل در تناسب به چراغ های فعلی، 70 درصد کمتر برق به مصرف می رسد.

در همین حال، سمیر بیات، رییس شرکت رایتیک اروپا گفت: شرکت رایتیک تلاش میکند تا این پروژه را با معیار که به وزارت انرژی و آب تعهد داده در زمان معین اش عملی کند.

وی گفت: با عملی شدن این پروژه، چراغ‌های 44 اداره دولتی و 73 هزار چراغ کنار جاده‌های کابل تعویض می‌گردد که هزینه این پروژه 4 میلیون و 800 هزار دالر امریکایی است.

نصب چراغ های کم مصرف در ادارات دولتی و جاده های کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد