عبدالله-حکومت-نباید-زمینه-نفاق-را-فراهم-کند

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی با بیان اینکه افغانستان هم کنون با بحران سیاسی و امنیتی روبرو است، گفت دولت نباید با اتخاذ تصمیمی خلاف اراده مردم، زمینه نفاق و پراکندگی را فراهم کند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز (شنبه، 28 دلو) در مراسم گرامی‌داشت از 26 دلو، سالروز خروج قشون سرخ از افغانستان گفت که خودکامگی حکومت‌های گذشته در کشور، دلیل شکست آنان بوده است.

وی افزود: گرامی‌داشت از این روز نشان حرمت گذاشتن به جان فشانی‌های مردم و نقطۀ پیوند دهندۀ شهروندان کشور است.

رییس اجراییه، جهاد مردم افغانستان را پیام روشن از ایستادگی در برابر ظلم و خودکامه‌گی دانسته تأکید کرد: وقتی ابرقدرتی چون شوروی سابق در برابر اراده و خواست مردم ایستادگی نتوانست، پس هیچ خواب پریشان دیگر هم نباید ما را غافل بسازد که اراده و خواست مردم را نادیده بگیریم؛ پس هرگونه اقدام خلاف میل و خواست مردم پیامد ناگوار دارد.

دوکتور عبدالله عبدالله تصریح کرد: زمانی‌که مردم افغانستان جهاد را آغاز کردند، رژیم‌ها و حکومت‌هایی بود که بی‌خبر از خواست مردم، فرمان صادر می‌کردند و فکر می‌کردند چون در ارگ هستند، هر فرمانی که صادر کنند، غیر قابل برگشت است؛ اما جهاد مردم افغانستان واضع ساخت که خواست‌های یک‌جانبه و تمامیت‌خواهانه نمی‌تواند قابل تطبیق باشد و ما نباید این اصل روشن را نادیده بگیریم.

رییس اجراییه اظهار داشت: امروز کشور در وضعیت حساسی قرار دارد. ما در منطقۀ سبز در امن نیستیم. کشور با بحران سیاسی، امنیتی، بیکاری، فقر و دها چالش دیگر روبرو است. در این وضعیت حساس یک حرف و اقدام ناسنجیده و خلاف میل مردم، می‌تواند چالش بزرگ دیگری در کشور خلق کند. ما نباید به گسترش بحران دامن بزنیم، اگر کسی یا کسانی با خلق بحران دیگرمی خواهند بر کاستی‌‌ها سرپوش بگذارند؛ اشتباه بزرگ است.

وی یادآور شد که ما باید کاری کنیم که در آن خیر مردم باشد و تصمیم بگیریم که مردم را یکپارچه سازد نه میان آنان نفاق و تفرقه ایجاد گردد.

رییس اجراییه به گونۀ روشن گفت که قدرت چند روزه نباید ما را بفریبد. مردم و خواسته‌های بر حق‌شان هدف است نه وسیله؛ بازی‌کردن با ارادۀ مردم و نادیده گرفتن خواسته‌های مشروع آنها، به صلاح کشور نیست. اگر فکر کنیم با چند روز بودن در قدرت می‌توانیم خلاف میل مردم کاری کنیم، اشتباه است. حامد کرزی رییس‌جمهور سابق چهارده سال حاکمیت کرد، اما امروز دیگر در ارگ نیست.

عبدالله در بخش دیگر از سخنان‌اش بیان داشت: ما هنوز در خط نبرد قرار داریم. نیروهای امنیتی کشور هنوز در صف مقدم نبرد قرار دارند و به خاطر دفاع از کشور در برابر گروه سیاه متجاوز و پدیدۀ منفور انتحار می‌رزمند، مردم افغانستان هنوز قربانی‌های زیادی را متحمل می‌شوند تا به سرنوشت خود حاکم شوند. ما و همۀ مسؤولان دولتی باید متحدانه در کنار مردم و نیروهای امنیتی‌مان قرار بگیریم.

وی در این مراسم از نقش حمایتی همکاران بین‌المللی افغانستان سپاس‌گزاری کرده، افزود: بایدرهبری حکومت وحدت ملی، با اقدامات مدبرانه در راستای رفع چالش‌های کنونی تلاش کنند.

رییس اجراییه در بخشی از صحبت‌هایش به اشتباهات گذشته اشاره کرد و گفت که این اشتباهات نباید سبب شود که کسی به ارزش جهاد توهین کند. هیچ‌گاه به هیچ فرد و گروهی اجازه نخواهیم داد تا دست‌آوردهای با افتخار جهاد و مقاومت مردم افغانستان را نادیده بگیرند.

عبدالله: حکومت نباید زمینه نفاق را فراهم کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد