نظام-آموزش-و-پرورش-در-انحصار-سیاسیون-حکومت

احمد‌ولی مسعود، رئیس بنیاد شهید احمدشاه مسعود میگوید که در افغانستان نظام آموزش و پرورش درگرو رهبران سیاسی حکومت قرار گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: احمد‌ولی مسعود، رئیس بنیاد شهید احمدشاه مسعود امروز یکشنبه(16 – میزان) از روز معلم در مرکز بنیاد احمدشاه مسعود تجلیل به عمل آورد.

آقای مسعود در تجلیل از روز معلم گفت:«‌برای بیرون رفت از بحران‌های سیاسی،امنیتی،اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، حکومت و مردم کشور باید روی معارف و نوجوانان سرمایه گذاری نمایند».

وی افزود، در کشور فرهنگ سازی در عرصه معارف وجود ندارد و تمام نابسامانی‌ها و بحران‌های اقتصادی و فرهنگی در کشور از بی‌سوادی و کم آگاهی مردم می باشد.

او همچنین اظهار داشت، مردم افغانستان آلهء دست رهبران سیاسی حکومت قرار گرفته اند و رهبران سیاسی در گیر افکار و اندیشه خود شان می باشند.

او گفت، از 14 سال گذشته تمام کمک‌های که از سوی جامعه جهانی بخاطر بهبود و کیفیت معارف و همچنان تحصیلات عالی در کشور صورت میگیرد، مافیان سیاسی حکومت حیف و میل می نمایند.

رئیس بنیاد مسعود، تاکید برآن دارد که نظام آموزش و پرورش باید از انحصار سیاسیون حکومت افغانستان بیرون شود و مردم به یک رستاخیز فرهنگی نیاز دارند.

از سوی هم سید‌حسین اشراق یکتن از معلمان می‌گوید:« دولت افغانستان روز معلم را به گرامی‌داشت و تجلیل‌های صوری محدود ساخته اند».

آقای اشراق نظام آموزش و پرورش را یک ضرورت زندگی عنوان کرده و اظهار میدارد که عامل جدی زوال تمدن‌ها، ناهنجاری‌های فرهنگی، نبود امنیت و مشکلات اقتصادی مردم، ناشی از عدم توجه و سرمایه گذاری روی نظام اموزشی و معارف می باشد.

وی خاطر نشان ساخت که حکومت و سیاسیون دولت افغانستان از همه برنامه‌ها و پلان‌های کاری شان، نظام آموزش و پروش را در اولویت کاری شان قرار دهند.

این درحالی است که شماری از اساتید مکاتیب شاکی از آن است که با وجود اتحادیه‌ها، نهادهای اجتماعی – فرهنگی، مدنی و سیاسی در افغانستان یک نهاد و اتحادیه سراسری معلمان وجود ندارد.

نظام آموزش و پرورش در انحصار سیاسیون حکومت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد