نظام-فاسد،-میراث-کرزی-برای-غنی

یکی از قوماندانان جهادی می گوید: حکومت کرزی عامل تمام بدبختی های امروز افغانستان است که برای حکومت وحدت ملی نیز به میراث گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: دین محمد جرات یکی از قوماندان های جهادی امروز یک شنبه(10 ثور) طی نشستی حکومت قبلی را رسوا کرد و هشدار داد که به زودی پرده از چهره تمامی خائین کشور برخواهد داشت.

جرات تصریح می کند که سران حکومت پیشین امروز که دیگر قدرتی ندارند خود را پاک می پندارند و دم از شفافیت، حکومتداری خوب، رهبری سالم، حکومت مشروع، و وحدت و یکپارچگی می زنند درحالی که در  زمان قدرت شان چنان در عیش و نوش بودند که فراموش کرده بودند ملتی هم وجود دارد.

این قوماندان جهادی می افزاید، کسانی که خود را از آدرس مجاهدین معرفی می کنند، آدرس شان دروغ است و از این جمع خارج اند زیرا مجاهدین برای ناموس و صلح و امنیت و ثبات کشور و مردم کوشیده اند اما اینها زمانی که به قدرت رسیدند هرگز برای مردم کار نکردند و همواره به فکر منافع شخصی خویش بوده اند.

وی درحالی روی این گفته هایش تاکید می کند که کریم خلیلی معاون دوم ریاست جمهوری پیشین نیز در این مراسم حضور دارد و غیر مستقیم به وی خائن و مفسد خطاب می کند.

جنرال دین محمد جرات با این لحن به او می گوید:" چرا از مجاهدین معذرت نمی خواهیم؟ مگر ما همان های نیستیم که این بلا را بر سر مجاهدین آورده ایم و باعث خلع صلاح شدن آنان شدیم و از حکومت خارج ساختیم؟

او همچنان علاوه کرد ما افغانستان را در وحدت، تمامی اقوام و اتفاق آن می خواهیم و از هر گونه خیانتی که مردم را به جان هم اندازد و تضاد را به میان آورد بیزاریم.

سید حامد گیلانی سخنگوی احزاب جهادی نیز با حضور در این مراسم اظهار داشت که امروز مجاهدین به جای تقدیر تقبیح می شوند و این هزگر قابل قبول نیست.

گیلانی اضافه می نماید که افغانستان در قربانی و جهاد بی نظیر است اما هیچ کسی نمی تواند براین عقیده باشد که مجاهدین عالی ترین مقام یک کشور می باشد.

سخنگوی احزاب جهادی نیز خطاب به حکومت وحدت ملی گفت: قدرت تو از قدرت خدا بالاتر نیست و مردم پیروز این میدان خواهد بود این وعده خدا است.

خلیل الله انوری رئیس حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان ضمن تایید گفته های سخنوران افزود که افغانستان و مجاهدین طرفدار صلح اند و همواره از آن حمایت می نماید.

آقای انوری خاطر نشان ساخت، حزب اسلامی نمونه خوبی برای صلح و آرامش مردم می باشد که مردم بتوانند بعد جنگ های متمادی صلح را نیز تجربه کنند.

رئیس حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان اظهار داشت،" ما از صلح و ادامه کار گلبدین در کنار سایر سیاسیون استقبال می کنیم اما اگر بخواهد فراتر از قانون و سیاست کشور قدم بگذارد در برابر وی خواهیم ایستاد."

نظام فاسد، میراث کرزی برای غنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد