نفاق-قومی-باعث-سوءاستفاده-دشمن-شده-است

رئیس پیشین کمیسیون نظارت بر قانون اساسی کشور می گوید: اختلافات قومی، زبانی و سمتی باعث شده تا دشمنان افغانستان از آنها سوءاستفاده کرده جوانان کشورمان را به بهانه تضادهای قومی به جان هم بی اندازند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: گل رحمان قاضی رئیس سابق کمیسیون نظارت بر قانون اساسی امروز دوشنبه (28 حمل) طی مراسمی بر اشتباهات پدران و گذشتگان افغانستان اعتراف کرده و افزود: هر آن چه ما کرده ایم شما جوانان نکنید.

آقای قاضی تصریح نمود: جوانان امروز باید بکوشند که از گذشتگان عبرت گرفته از اختلافات قومی و زبانی به دور باشند و همه یک پارچه برای آبادی و سازندگی کشور بکوشند تا از بحران های موجود رهایی بابند.

او گفت:" راه پیران را ادامه ندهید و با استفاده از اندیشه و تفکرات جدید خود این وطن که امید به شما بسته آباد کنید و دست به دست هم داده تا افغانستان را از گرداب نجات دهید."

رئیس پیشین کمیسیون نظارت بر قانون اساسی کشور اظهار داشت که مردم و جوانان کشور برای شکست دشمنان خود باید یک مشت کوبنده واحد شوند در غیر آن دشمنان متحد، ما را از پای در خواهند آورد

گل رحمان قاضی تاکید کرد "دنبال پیران نباشید و هر آنچه آنان کرده اند شما نکنید. گذشته ما را فراموش کنید و متحد شوید تا با فکرهای باز و روشن تاریخ بد گذشته را تغییر دهید."

در همین حال احمد ولی مسعود، رئیس بنیاد احمد شاه مسعود و صاحب امتیاز روزنامه ماندگار ضمن تایید گفته های رئیس اسبق کمیسیون نظارت بر قانون اساسی کشور افزود: امروز افغانستان به جوانان این کشورنیاز دارد و در صورتی که متحدانه کار کنند آینده افغانستان را رقم خواهند زد.

آقای مسعود به جوانان توصیه می کند که دیگر به نام قوم و زبان همدیگر را توحین و تحقیر ننمایند و به جای مقابل هم قرار گرفتن در کنار هم بی ایستند.

وی ادامه داد با وجودی که مشکلات زیای در کشور وجود دارد اما باید تلاش شود تا این مشکلات را با گفتمان و بحث حل کرد.

 

نفاق قومی باعث سوءاستفاده دشمن شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد