نقش-زنان-در-ادارات-دادستانی-بیشتر-میشود

محمد فرید حمیدی دادستانی کل کشور می‌گویند؛ زنان در اداره‌های دادستانی کشور نقش کم‌رنگ دارند، اما پس‌ازاین حضور آن‌ها در اداره‌های دادستانی بیشتر خواهد شد.

به گزارش افغان خبر: آقای حمیدی امروز (یک‌شنبه ۲۴ اسد) در کابل به رسانه‌ها گفت؛ زنان باید دسترسی به عدالت داشته باشند اما این دسترسی بدون حضور زنان در ادارات دادستانی امکان‌پذیر نیست.

به گفته‌ی دادستان کل کشور، مکانی خاص برای زنان دادستان ساخته می‌شود تا آنان در فضای امن به کار خود ادامه دهند.

از سوی دیگر وحید الدین ارغون معین مالی و اداری دادستانی کل کشور گفت؛ دادستان‌ها در وضعیت ناهنجار امنیتی کار می‌کنند که هرروز خطر جان‌هایشان را تهدید می‌کند اما دادستان‌ها با کمترین امکانات بیشترین کار را انجام می‌دهند.

به گفته‌ی معین مالی و اداری دادستانی کل، هر دادستان در کابل روزانه ۲۵ پرونده را بررسی می‌کند که این کارکرد دادستان‌ها قابل‌ستایش است.

آقای ارغوون افزود: موجودیت افراد زورمند مشکلات جدی را برای دادستان‌ها در کشور ایجاد کرده است که در امر مبارزه با چنین افراد باید همکاری لازم بین وزارت داخله و اداره دادستانی کل وجود داشته باشد.

به گفته‌ی این مقام دادستانی کل؛ ناامنی سبب کندی کاری در اداره‌های دادستانی شده است.

همچنان اداره دادستانی کل کشور برای آوردن شفافیت در امر مبارزه با فساد اداری؛ روزهای دوشنبه به شکایات مردم رسیدگی می‌کند و مسئول رسیدگی به این شکایات نیز شخص دادستان کل کشور است.

نقش زنان در ادارات دادستانی بیشتر میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد