والیان-در-۳۴-ولایت-کشور-به-مردم-حساب-دهی-می‌کنند

اداره مستقل ارگان‌های محلی اعلام کرده است که والیان در ۳۴ ولایت کشور در جریان هفته جاری مکلف است در مورد کارکردهای گذشته و برنامه‌های آینده‌شان به مردم معلومات دهند.

به گزارش افغان خبر: اداره مستقل ارگان‌های محل با نشر اعلامیه‌ی گفته است؛ به خاطر اینکه شهروندان کشور، در سطح محلات از کارکردهای مقامات آگاهی کامل حاصل نمایند، هفتۀ جاری را تحت عنوان ” هفتۀ حساب دهی” نام‌گذاری نموده‌اند.

در جریان این هفته والیان هر ولایت مکلف گردیده است تا منحیث مأموران درجه اول ولایت، پلان‌های آینده و همچنان کارکردهای گذشته‌شان را بیشتر از پیش، با مردم شریک سازند.

در اعلامیه آمده است این معلومات از طریق نشست‌ها و کنفرانسهای های مطبوعاتی با بزرگان اقوام، علماء، فعالین مدنی، شوراهای ولایتی و مردم عام شریک ساخته خواهند شد.

اداره مستقل ارگان‌های محلی والیان ولایات را مکلف ساخته تا در هفته‌های آینده به ولسوالی ها سفرکرده و برنامه‌های کاری‌شان را در قریه جات به مردم بیان کنند و به مشکلات آن‌ها رسیدگی نمایند.

این اداره از مردم، بزرگان، فعالان مدنی و رسانه‌ها خواسته است تا در این زمنیه با حکومت همکاری نماید و از تطبیق پروژه‌ها، عرضۀ خدمات به شکل درست، تأمین امنیت، جلوگیری از غصب زمین و فساد، اصلاحات در خدمات شهری و ترویج فرهنگ حکومت‌داری خوب به مردم آگاهی دهی نماید.

شریک ساختن مردم در پروسۀ عرضۀ خدمات، تطبیق پروژه‌ها به اساس خواسته‌های مردم و همچنان حساب دهی به مردم از معیارهای اساسی حکومت‌داری خوب بشمار می‌رود پیش‌ازاین اداره مستقل ارگان‌های محلی گفته بود که تطبیق حکومت‌داری خوب در سطح ولایات از اولویت کاری این اداره است.

والیان در ۳۴ ولایت کشور به مردم حساب دهی می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد