نمایشگاه-اختر-بازار-در-کابل-برگزار-شد

مقام‌های حکومت سرپرست در مراسم گشایش نمایشگاه اختر بازار از حمایت صنعت‌کاران سخن گفته و بر گسترش فرهنگ مصرف محصولات داخلی از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها تاکید کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد امروز (یک‌شنبه، ۲۸ جوزا) در مرسام گشایش نمایشگاه اختر بازار گفت که حکومت سرپرست از تولیدات داخلی حمایت همه‌جابنه می‌نماید. 

نظری افزود که حمایت از تولیدات داخلی یکی از مولفه‌های پیشرفت اقتصادی جامعه است و نهادینه ساختن فرهنگ مصرف تولیدات داخلی از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد. 

ضیاالدین زلمی، مسوول برگزاری این نمايشگاه گفت که در این نمایشگاه چهار روزه، ۱۸۰ غرفه از شرکت‌ها‌ی مختلف محصولات شان را به‌شمول قالین، مواد خوراکی و صنایع دستی به نمایش گذاشته شده‌اند. 

زلمی افزود که در این نمایشگاه تاجران و صنعت‌کاران از ۳۴ ولایت کشور محصولات شان را به نمایش گذاشته‌اند.

او هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی را معرفی تولیدات و محصولات داخلی و حمایت از صنعت‌کاران و تولید‌کنندگان داخلی عنوان کرد.

جان آقا هاشمی، عضو اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت که حکومت سرپرست با سکتور خصوصی همکاری همه‌جانبه داشته اما؛ وزارت مالیه باید تعرفه‌های واردات اموال مشابه را افزایش دهد تا مصروف تولیدات افزایش یابد. 

هاشمی بیان داشت که مشکل اساسی پارک‌های صنعتی کم بود برق بوده و از حکومت سرپرست خواست که در این زمینه توجه جدی نمایند. 

فریبا نوری، معاون اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان در این نمایشگاه گفت که با کمک مقام‌های حکومت سرپرست زنان تجارت پیشه دستاوردهای قابل توجه‌ای داشته اند. 

خانم نوری افزود که پس از تسلط امارت اسلامی در افغانستان، ۸ هزار جواز فعالیت برای زنان تجارت پیشه از زون شرق و غرب توسط اتاق تجارت و صنایع زنان اخذ شده است. 

غرفه‌داران و صنعت کاران از برگزاری این نمایشگاه‌ استقبال کرده و می‌گویند که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها زمینه را برای معرفی بهتر تولیدات‌شان فراهم می‌سازد. 

محمد مبین محمدی، مدیر فروشات شرکت موبلایل رولیکس برگزاری این نمایشگاه‌ را در شرایط کنونی مهم دانسته و گفت که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها در رشد اقتصاد کشور تاثیر گذار است. 

مریم احمدی، یک تن از غرفه‌داران در نمایشگاه اختر بازار افزود که چنین نمایشگاه‌ها می‌تواند برای بازاریابی تولیدات داخلی و صنایع دستی زنان گزینه مهمی باشد. 

زهرا حسینی، یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه اختر بازار از این نمایشگاه استقبال کرده و از مردم خواست که کالا‌های مورد نیاز‌شان را از محصولات داخلی خریداری نماید.

مقام‌های حکومت سرپرست در این نمایشگاه افزودند که امارت اسلامی از تولیدات داخلی حمایت کرده و به مشکلات تاجران و سرمایه‌گذاران توجه جدی خواهند کرد. 

مسوولان حکومت سرپرست از از تاجران و صنعت‌کاران خواست در تولیدات‌شان کیفیت را در نظر بگیرند.

این در حالی است که از ماه نخست سال جاری تا کنون سه نمایشگاه جهت معرفی تولیدات داخلی در شهر کابل برگزار شده است.

آژانس افعان نیوز- مهدی انصاری

 

 

نمایشگاه اختر بازار در کابل برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد