نمایندگان-مجلس-به-دنبال-تشکیلات-شخصی-هستند

شماری از مقامات ولایت ننگرهار مدعی اند که نمایندگان برحال مجلس هر یک به دنبال حمایت نامزدان جدید و تشکیلات شخصی می باشند.

به گزاش افغان نیوز: یکی از اعضای شورای ولایتی ننگرهار به خبرنگار افغان نیوز گفت که  عبدالهادی مسلمیار از نادیه ندیم، جنرال جرات از دیوه نیازی، ظاهر قدیر از محمد سلیم نظیر، حضرت علی از انیسه عمرانی، یوناما از ناجیه منیره آخوندزاده و مقدسه احمدزی و حزب اسلامی حمایت می کنند.

این منبع که نمی خواهد نامی از او گرفته شود با بیان این مطلب تصریح کرد که کاندیدان به دنبال منافع ملی کشور نه بلکه تلاش می کنند تا از این فرصت استفاده کرده و برای شان طرفدار و حزب تشکیل دهند.

منبع می افزاید که شمار از کاندیدان از سوی سفارت خانه های پاکستان، ایران و کشورهای اروپایی نیز حمایت می شوند اما وی نامی از این کاندیدان نمی برد.

این عضو شورای ولایتی ننگرهار اظهار داشت که عده ای از زورمندان و تفنگداران به نام جنرال و قوماندان نیز از کاندیدان شان حمایت می کنند و وعده داده اند تا در روز انتخابات رای جمع آوری رای نمایند.

وی خاطر نشان ساخت که طالبان نیز می خواهند با حمایت از نامزدان پارلمانی مشخص به منظور ابراز عقاید و اجرایی شدن برنامه های شان در مجلس آینده راه پیدا کنند.

در همین حال ذبیح الله زمری، عضو دیگر شورای ولایتی ننگرهار اضافه کرد که شماری از زورمندان در عین حال که نامزد هستند وظیفه دولتی هم اجرا می کنند و هیچ کس نمی تواند آنان را از وظیفه برکنار کند.

آقای زمری با اشاره به این مطلب گفت که اسکندر حبات برادر والی ننگرهار و شمار از ولسوال ها در عین حالی که کاندید مجلس نمایندگان هستند، وظیفه دولتی در این ولایت نیز دارند.

این عضو شورای ولایتی ننگرهار اضافه کرد که بخاطر عدم هماهنگی مردم، احزاب و متنفذین؛ حتی زورمندان قدرت این را نیز دارند تا صندوق ها را در مناطق تحت تصرف شان به نفع یک کاندیدا پر کنند.

در همین حال عطاوالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار با ابراز خرسندی از روند انتخابات و شفافیت در این ولایت، گفت که پروسه انتخابات دراین ولایت به صورت درست و عاری از تقلبات خواهد بود.

آقای خوگیانی تاکید داشت که همکاری مسوولان با کمیسیون مستقل انتخابات در برگزاری انتخابات وجود دارد و تا حد توان تلاش می کنیم از تقلب در انتخابات جلوگیری کنیم.

نمایندگان مجلس به دنبال تشکیلات شخصی هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد