نگرانی-مجلس-نمایندگان-از-تنش-پیش-آمده-در-فاریاب

مجلس نمایندگان از وضعیت پیش آمده در فاریاب و اعتراض‌های مردمی این ولایت علیه والی معرفی شده ولایت فاریاب ابراز نگرانی کرده و وضعیت این ولایت را« متشنج» خواند.

به گزارش افغان نیوز: میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان کشور امروز( چهارشنبه، 29 ثور) در نشست عمومی مجلس از حکومت، رهبران سیاسی و مقام‌های با نفوذ فاریاب خواست تا به وضعیت «متشنج» و نگرانی‌های مردم پایان دهد.

آقای رحمانی گفت که مردم افغانستان باید از چهار دهه جنگ و فقر و مهاجرت درس عبرت بگیرند؛ چون یک پارچه‌گی و احترام متقابل می‌تواند کشور را از وضعیت کنونی بیرون کند. او تاکید کرد که نباید سیاسیون و جریان های سیاسی با استفاده از اعمال سلیقه‌های شخصی مردم را متفرق کنند.

آقای رحمانی خواستار تفویض صلاحیت‌های بیشتر به والی‌ها شده و افزود که والی‌ها در ولایت‌های کشور صلاحیت کافی اداری و مالی ندارد و تنها صلاحت‌های را اعمال می‌کنند که حکومت مرکزی با آنان داده است.

او گفت که این طرز حکومت‌داری از یک طرف استعدادهای محلی را تضعیف میکند و از سوی دیگر سبب تضعیف حکومت‌داری خوب می‌شود.

این در حالی است که اداره مستقل ارگان‌های محل در سوم همین ماه به پیشنهاد این اداره و منظوری رییس جمهور غنی، محمدداوود لغمانی را به جالی نقیب‌الله فایق والی فاریاب معرفی کرد. پس از معرفی او به حیث والی، شهروندان فاریاب علیه او اعتراض کرده و خواستار انتخابی شدن والی این ولایت شدند.

نگرانی مجلس نمایندگان از تنش پیش آمده در فاریاب

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد