نیروهای-ائتلاف-به-رهبری-آمریکا-تا-سال-درافغانستان-حضورخواهند-داشت

قرار است نیروهای خارجی تا سال ۲۰۲۴ در افغانستان باقی بمانند و به نیروهای داخلی در راستای آموزش، تعلیمات نظامی و مشوره دهی برای فرماندهان ارشدخدمات ارائه نمایند.

جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوی  وزرات دفاع ملی کشور در مصاحبه اختصاصی با افغان نیوز گفت: برنامه های ناتو و نیروهای خارجی تا سال 2020 در کشور طرح ریزی شده و با تطبیق این برنامه ها در اواخر سال 2024 نیروهای امنیتی کشور از  وابستگی این نیروها خارج شده وبه صورت مستقلانه می توانند از کشور و مردم خود دفاع نمایند.

معاون سخنگوی وزرات دفاع ملی کشور تصریح نمود، تمامی برنامه های که نیروهای خارجی برای  نیروهای داخلی به کار می گیرند در راستای آموزش، تعلیم و تربیه سربازان و مشوره دهی  برای قوماندانان کشور در صحنه های جنگ می باشد تا بر اهداف دشمن پیروز شوند.

آقای رادمنش اظهار داشت که عدم سهم گیری نیروهای خارجی با نیروهای امنیتی در میدان جنگ به دلیل اتمام زمان همکاری آنان در این بخش می باشد که از سال 2014 به این سو فقط در بخش آموزش و مشوره دهی با نیروهای داخلی همکاری می کنند.

او همچنان تاکید کرد با وجودی که نیروهای خارجی با دشمنان افغانستان وارد جنگ فیزیکی نمی شوند اما آموزش و مشوره دهی های آنان به نیروهای امنیتی کشور بسیار موثر واقع شده است که حدود 4 سال نیروهای امنیتی کشور به تنهایی وارد جنگ دشمن شده  و پیروزیهای زیادی را نیز ازآن خود کرده اند.

جنرال رادمنش خاطر نشان ساخت، هنوز هیچ تصیمی در مورد موافقت برای ورود نیروهای خارجی به کشور گرفته نشده  اما در صورتی که کمک ها جز برنامه های دولت باشد وزارت دفاع ملی نیز با آن توافق خواهد کرد.

وی علاوه نمود، با وجودی که نیروهای خارجی در حملات هوایی با نیروهای امنیتی کشور همکاری های را دارد اما با  آمدن نیروهای تازه نفس به کشور این همکاریهای توسعه خواهد یافت.

این جنرال وزارت دفاع یادآور می شود که کشته و زخمی شدن نیروهای امنیتی و مردم ملکی که توسط حملات هوایی نیروهای خارجی طی سال های گذشته صورت گرفته است هنوز مشخص نیست که عمدی بوده یا خیر اما درصورتی کهاین امر ثابت گردد باید کمیته ای جهت تحقیق در این باره تشکیل شود.

معاون سخنگوی این وزارت اضافه می کند که برنامه های که برای چهار سال وضع شده بود تا حدی عملی شده اما لازم است تا در ابتدا قطعات امنیتی به بهترین شکل ممکن اکمال شوند و بعد از آن قول اردو و کوماندو ها به وجود بیایند.

آقای رادمنش افزود: " نیروهای جنگی پولیس باید در  کنار اردو قرار گرفته و قطعات کوماندو نیزعملیات جنگی را انجام داده و فقط محلات توسط اردو و تنفیظ قانون انجام شود تا بتوانیم به خوبی برنامه های که برای طولانی مدت طرح می شود عملی گردد. در غیر آن نمی توانیم در تطبیق برنامه های جنگی و پلان های درازمدت موفق شویم."

 

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا تا سال 2024 درافغانستان حضورخواهند داشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد