نیروهای-امنیتی-افغان-یک-قدم-عقب‌تر-از-دشمن-عمل-می‌کنند

محمد اگل مجاهد آگاه نظامی در گفتگوی ویژه با روزنامه راه مدنیت گفت: نیروهای امنیتی افغان با ضعف مواجه اند و همواره یک قدم عقب‌تراز دشمنان مردم افغانستان عمل ‌می‌کنند و تا زمانی که از این حالت خارج نشود، در مقابل دشمنان پیروز شده نمی‌توانند.

آقای مجاهد گفت: مخالفین دولت هر کار که دلش بخواهند در کشور انجام میدهند و استخبارات کشور بعد از اقدام مخالفین اقدام واکنش می‌کنند که تا زمانی از این حالت خارج نشود و به حالت تهاجمی تبدیل نیشود وضعیت امنیتی کشور بهبود پیدا نمی‌کند.

به گفته‌ی این آگاه نظامی استخبارات افغانستان ضعف دارد و نمی‌تواند از حملات انتحاری و انفجاری جلوگیر کند و دشمنان مردم افغانستان اعلام می‌کنند که یک ماه قبل تصمیم داشته اند که کارمندان دولت را مورد حمله قرار دهند و در این مدت استخبارات هیچ اقدام برای کشف این حمله کنندگان ندارد.

در همین حال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی در گفتگوی به روزنامه راه مدنیت گفت: نیروهای امنیتی ضعف ندارند و 98 درصد حملات دشمنان مردم افغانستان را خنثی می‌کنند و تنها دو درصد انها موفق میشوند که به هدف خود برسند و همین دو درصد وضعیت جامعه را برهم میزند.

آقای وزیر بیان داشت: نیروهای امنیتی در حالت دفاعی نیست بلکه در حالت تهاجمی اند و همه روزه ده‌ها مورد حملات هوای و زمینی را علیه دشمنان مردم افغانستان راه اندازی می‌کنند اما وزیر می‌گوید: در یک ماه گذشته حملات دشمنان مردم افغانستان افزایش یافته اند.

آقای وزیری گفت: نیروهای امنیتی افغان با بیست گروه مخالف دولت درگیر جنگ هستند و این گروه‌ها از خارج کشور تقویت می‌شوند.

اما محمد اگل مجاهد می‌گوید: جامعه جهانی در قبال افغانستان صادق نیستند به دولت افغانستان امکانات و پول می‌دهد تا در مقابل مخالفین دولت جنگ کنند اما از طرف دیگر انان گروه‌های مخالف دولت را دو برابر پول و امکانات می‌دهند تا در مقابل دولت جنگ کنند.

به گفته‌ی مجاهد کشورهای که حضور نظامی در افغانستان دارند صلح را در این کشور نمی‌خواهند بلکه تداوم جنگ را میخواهند چرا که تداوم جنگ به منافع انها است. او افزود: اگر قدرت‌های جهان گروه‌های مخالف دولت را برای یک روز حمایت نکنند، این گروه‌ها بدون کدام جنگ نابود میشوند.

مجاهد می‌گوید: در صفوف گروه‌های تروریستی افراد حضور دارند که از چیچین، ازبیکستان، کشورهای عربی و کشورهای اروپایی اند و از کشور  فراری اند و آمد در افغانستان مردم را به قتل می‌رسانند.

مجاهد تنها راه برای بهبود امنیت در کشور را حضور افراد صادق در صفوف نیروهای امنیتی و استخباراتی کشور میداند و می‌گوید که در حال حاضر مسئولان امنیت ملی افراد مسلکی نیستند و این مقررات حکومت نشان دهند این است که اراده تقویت استخبارات افغانستان نیست.

در اخیر مجاهد تاکید کرد باید از سیاسی سازی نیروهای امنیتی جلوگیر شود اگر نیروهای امنیتی سیاسی باشند، افراد که توسط اشخاص سیاسی مقرر میشوند بیشتر به منافع افراد وفداراتر است تا منافع ملی.

 

 

نیروهای امنیتی افغان یک قدم عقب‌تر از دشمن عمل می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد