هر-گروهی-که-دست-از-جنگ-برندارد-دشمن-مردم-افغانستان-است

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی می‌گوید؛ دولت و ملت افغانستان همواره دست صلح به سمت مخالفین دولت دراز کرده است اما هر گروهی که دست از جنگ برندارد دشمن مردم افغانستان حساب میشود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز (پنج شنبه 28 ثور) در چهارمین سالگرد کشته شدن محمد رسول محسنی رئیس شورای ولایتی بغلان که مراسم گرامیداشت ان در کابل برگذار شده بود گفت؛ ملت افغانستان برای دفاع از خاک خود همواره قربانی داده اند و اکنون نیز قربانی می‌دهند.

عبدالله گفت؛ ملت و دولت افغانستان همواره دست صلح را به سوی مخالفین دولت دراز کرده اند و هر گروه مخالف زمانی مانند حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار دست از جنگ با دولت بردارد دولت با آنها صلح می‌کند و آنان نیز از تمام حقوق شهروندی برخوردار میشوند.

رئیس اجراییه تاکید کرد؛ مردم افغانستان قربانی داده اند تا این نظام را به دست آروده اند و نمیگذارند که این دست آورد از بین برود.

از سوی دیگر صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه و رهبر حزب جمعیت اسلامی گفت؛ توزیع قدرت در افغانستان نا عادلانه است و باید قدرت به شکل افقی توزیع گردد. ربانی تاکید کرد: توزیع قدرت به شکل افقی با تعدیل قانون اساسی کشور صورت گرفته میتواند و باید لوی جرگه برگذار شود و قانون اساسی را تعدیل کند.

وزیر امور خارجه بیان داشت؛ آرودن صلح یکی از جدی ترین خواست مردم افغانستان است و حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز همانطوری که در راه صلح قربانی داده است صلح میخواهد.

در اخیر محسنی برادر محمد رسول محسنی گفت؛ خانواده محسنی در راه آزادی وطن قربانی داده است و اکنونی نیز وضعیت امنیتی ولایت بغلان خوب نیست و باید توجه جدی از سوی حکومت مرکزی صورت گیرد.

او گفت؛ دشمنان مردم افغانستان میخواهند با تصرف ولایت بغلان شمال کشور را نا امن سازند.

هر گروهی که دست از جنگ برندارد دشمن مردم افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد