هزار-خانواده-به-دلیل-ناامنی-ها-مجبور-به-ترک-خانه-هایشان-شدند

محمد هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری گفت که درنتیجه جنگ و ناامنی؛ ۹۵هزار خانواده در ۱۱ ولایت کشور مجبور به ترک خانه های‌شان شدند.

به گزارش افغان خبر: محمد هارون چخانسوری که در یک کنفرانس مطبوعاتی درمرکز اطلاعات و رسانه های حکومت تصریح نمود که در دو ماه اخیر 95هزار خانواده بیجا شده اند.

وی افزود حکومت درکنار توزیع بسته های کمکی به خانواده های بیجاشده توانسته است از مجموع این رقم تنها 29هزار خانواده را به مناطق اصلی شان دوباره جابجا بسازد.

سخنگوی ریاست جمهوری استبداد طالبان در برابر افراد ملکی را بعد تازه جنگ در کشور خواند و گفت که اکثر بیجا شدگان به دلیل ترس از طالبان خانه هایشان را ترک کردند.

بشتر افراد بیجا شده از ولایات (کندز، فراه ، هلمند ، فاریاب ، سرپل ، بادغیس ، ننگرهار ، ارزگان ، کنر، بغلان و جوزجان) مجبور به ترک منازل و مزارع شان شده اند .

وی گفت : « امروز طالبان به هیچ چیز و هیچ کسی حتا به خانواده های خود شان رحم نمی کنند.»  

چخانسوری اظهارداشت که مردم افغانستان هیچ وقت در برابر جنایات دشمنان تسلیم نخواهند شد. او از حادثه اخیر در ولایت غور که سبب کشتار 27 تن از افراد ملکی توسط مخالفان مسلح انجام یافته بود یاد کرد و گفت که هدف طالبان این است تا با کشتار افراد ملکی در اذهان مردم ترس و وحشت ایجاد کنند.

وی مجبورساختن افراد ملکی به ترک منازل و مزارع شان توسط طالبان را شیوه جدیدخشونت و آزار این گروه دربرابر افراد ملکی درافغانستان عنوان کرد.

این در حالی است که در سال جاری جنگ و ناامنی ها در ولایات کشور شدت گرفته و شماری از آکاهان سیاسی بدتر شدن وضعیت امنیتی را عدم مدیریت درست دولت مردان میدانند.

از سوی هم گذشته از طالبان مسلح افراد که در اطراف دولت غنی و عبدالله فعالیت دارند نیز ناراض به نظر میرسند.

95هزار خانواده به دلیل ناامنی ها مجبور به ترک خانه هایشان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد