معاون-والی-غور-متهم-به-فساد،-دوباره-در-مقامش-گماشته-شد

محمد امین توخی معاون والی غور با آنکه چندین ماه پیش با شمار دیگر از مسؤولان این ولایت به حیف میل بیش از۱۱۷ میلیون افغانی درپروژه های قوماندانی امنیه این ولایت متهم و برکنار شده بود، امروز دوباره به گونۀ رسمی به کارش آغاز کرد.

به گزارش افغان خبر:  تقرر آقای توخی به حیث معاون ولایت غور با واکنش تند شماری ازفعالان مدنی این ولایت رو بروشده، و آنان ازوالی غور خواستند تا مانع تقرر آقای توخی به صفت معاون والی این ولایت گردد.

شماری از جوانان ونهادهای جامعه مدنی غور امروز دوشنبه در نشستی با غلام ناصر خاضع والی این ولایت، از گماشتن  محمد امین توخی به حیث معاون والی غور ابراز نگرانی کردند و از اداره محلی خواستند تا از معرفی آقای توخی به حیث معاون والی خود داری نماید.

این فعالان مدنی، معاون والی غور را متهم به فساد اداری، اخلاقی وسو استفاده ازصلاحیت وظیفوی نموده  و هشدارمیدهند که اگر وی دوباره به این سمت با قی بماند آنها دست به اعتراضات گسترده خواهندزد.

" خدایار واقف مسول مجتمع جامعه مدنی غور: کسی که به فساد متهم باشد و محکمه به وی حکم حبس را صادر نموده است چیگونه دوباره به وظیفه گماشته میشود؟ وقت به هرات جای ندارد وبه دیگر ولایات جای ندارد معلوم است که هرفساد پیشه جایش غور است وما مجبور به تحمل آن هستیم.

نورمحمد فعال مدنی: به خدا قسم اگر ای نفر به کارش آغاز کند فردا تمام مردم وزن غور به جاده ها بیرون میشویم وعلیه ازین مفسدین صدای عدالت خواهی خوده تا مرز برکناری اش بلند میکنیم"

اما غلام ناصرخاضع والی غور گماشتن دوبارۀ آقای توخی را به عنوان معاون والی این ولایت تصمیم ادارۀ ارگانهای محل میداند.

 اما آقای خاضع میگوید که آنان این موضوع را با رئیس جمهور و ارگانهای محل در میان می‌گذارند.

" ما حتمآ ای نارضایتی را به رئیس صاحب جمهور انعکاس میتم وآنها تصمیم گیرنده هستند ومنتظر هدایت شان میباشیم"

خاستیم تانظر آقای توخی را نیز با خود داشته باشیم اما موفق نشدیم.

محمد امین توخی بعد از آنکه ازسمت معاونیت ولایت غور کنار گذاشته شد به حیث معاون والی هرات تقرر یافت اما شورای ولایتی و فعالان مدنی آن ولایت مانع کار آقای توخی به حیث معاون والی هرات شدند.

یک سال قبل  سیما جوینده والی پیشین غورمحمد امین توخی معاون ولایت، محمد یوسف دانیار مستوفی، عبدالحق رسولی مدیرعواید مستوفیت، نورالدین مدیراداری مستوفیت، عبدالصمد مدیرتدارکات ولایت، انجینیر خیرالدین آمرشهرسازی وغلام محمد پیمان رییس اداری ولایت را به اتهام حیف ومیل بیش از 117 میلیون افغانی درپروژه های قوماندانی امنیه این ولایت به به ثارنوالی معرفی نمود که بعد از نهائی شدن دوسیه این افراد محکه شهری غور هرکدام این افراد به سه ماه حبس تنفیذی محکوم کرد.

معاون والی غور متهم به فساد، دوباره در مقامش گماشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد