پیشرفت-شهرسازی-در-سال-جاری-برای-افغانستان-بی-پیشینه-است

وزیر شهرسازی و مسکن میگوید که در سال جاری خورشیدی پشرفت زیادی در عرصه شهر سازی صورت گرفته و بزرگترین پروژه ها در این بخش به اتمام رسیده یا تحت کار است.

به گزارش افغان خبر: سیدسعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی و مسکن امروز دوشنبه (17عقرب) در سومین کنفرانس ملی شهری در کابل بیان کرد که با وجود مشکلات شهری، پیشرفت های قابل دید در این عرصه انجام شده است.

آقای نادری تصریح کرد که رشد نامتوازن، عودت مهاجرین، سرازیرشدن ساکنین روستاها، رشد سریع نفوس شهری از مشکلات افزایش نفوس در سطح شهر ها میباشد.

علاوه بر افزایش نفوس، اعمار ساختمان‌های خودسر، فقر و بیکاری، کم‌بود مسکن، عدم رعایت قوانین شهری، عدم توجه به محیط زیست و عدم موجودیت زیربناهای شهری در افغانستان از دیگر مشکلات عمده‌ی شهری به شمار میرود.

اما با وجود چنین مشکلاتی، وزیر شهرسازی تاکید دارد که برای بهبود وضعیت شهر ها این وزارت کار های زیادی انجام داده است.

نادری، ایجاد شورای عالی توسعۀ شهری، چاپ اطلس شهرها، آغاز توزیع سند ملکیت به ساحات غیر پلانی، تکمیل مطالعۀ وضعیت شهرهای افغانستان، ترتیب برنامۀ ملی اولویت‌های شهری و شماری از برنامه های دیگر این وزارت را از جمله کار های مهم در عرصه شهرسازی دانست.

به گفته وزیر شهرسازی و مسکن در جریان سال جاری بزرگ‌ترین پروژه‌های مسکن که در تاریخ کشور بی‌مانند است تکمیل گردیده ویا هم زیر کار می‌باشند.

از سوی هم نادری، وزارت شهرسازی را از جمله وزارت های پیشتاز در عرصه مصرف بودجه عنوان نموده که تا آخر سال مالی میتواند 64درصد بودجه انکشافی اش را مصرف نماید.

آقای نادری گفت وزارت شهرسازی و مسکن که در گذشته ۱۷ درصد بودجۀ انکشافی‌اش را مصرف کرده بود، اکنون در ردیف پیش‌تازترین وزارت‌ها در مصروف بودجه قرار دارد و تا ختم ربع سوم سال مالی ۱۳۹۵، مصرف بودجۀ انکشافی‌اش را به ۶۴ درصد رسانیده‌است.

اما معیار برای مصرف بودجه در سال جاری مالی 80 درصد در نظر گرفته شده بود که هیچ یک از وزارت خانه ها این معیار را براورده نتوانسته و انتظار میرود که بیشتر آنها به استیضاح کشانده شود.

 

 

پیشرفت شهرسازی در سال جاری برای افغانستان بی پیشینه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد