هشدار-صلیب-سرخ-از-بحران-انسانی-در-افغانستان

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره وخامت بحران انسانی در افغانستان هشدار داد و خواستار افزایش کمک‌های فوری جامعه‌ بین‌المللی شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ ایلوا فیلون، رییس کمیته‌ صلیب‌ سرخ در افغانستان، امروز سه ‌شنبه (۲۴ حوت) با نشر اعلامیه‌ای از وضعیت جاری در کشور ابراز نگرانی کرده و گفته‌است که مردم افغانستان به کمک بیش‌تر و فوری جامعه بین‌المللی نیاز دارند.

وی همچنین افزوده که «در سرک‌های کابل مردم بیش‌تری را می‌بینم که وسایل شخصی خود را می‌فروشند تا مواد غذایی تهیه کنند. بحران اقتصادی عمیق‌تر می‌‌شود و تأثیرات مخربی بالای میلیون‌ها افغان دارد.»

گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر قرار دارند و همچنین بیش از نیمی از جمعیت کشور با گرسنگی شدید مواجه‌اند.

به تازگی مری الن مک گروتی؛ مدیر برنامه‌ جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) در افغانستان گفته‌است که جهان مردم افغانستان را فراموش نکند.

از سوی دیگر، مدیر برنامه جهانی غذا، قبلا نیز بحران انسانی در افغانستان را بدترین فاجعه انسانی در جهان خوانده‌ و گفته‌بود که ۹۵ درصد مردم افغانستان غذای کافی ندارند و همچنین ۲۳ میلیون نفر در حال حرکت به سوی گرسنگی هستند.

هشدار صلیب سرخ از بحران انسانی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد